حداقل 6 کشته بر اثر طوفان گرد و غبار باعث تصادف در ایلینوی شد

DIVERNON: پلیس گفت که طوفان بادی در مرکز ایلینوی، ابرهای خطرناکی از گرد و غبار کورکننده را در مزارع مزرعه در روز دوشنبه پرتاب کرد و باعث تصادفات متعددی شد که منجر به کشته شدن حداقل شش نفر در بین ایالتی 55 شد.
تصادفات اواخر صبح شامل 40 تا 60 خودرو و چندین تراکتور تریلر بود که دو تای آنها آتش گرفتند، سرگرد پلیس ایالت ایلینویز. رایان استاریک گفت.
وی گفت که حداقل شش نفر جان خود را از دست دادند که همگی در خطوط منتهی به شمال بودند و بیش از 30 نفر در دو طرف I-55 با جراحات به بیمارستان ها منتقل شدند.
گفت: “تنها چیزی که بعد از ضربه خوردن ما می توانستید بشنوید، تصادف پشت سر هم تصادف بود.” تام توماس، 43 ساله که در حال سفر به جنوب به سنت لوئیس بود.
I-55 در هر دو جهت در شهرستان مونتگومری، 75 مایلی (120 کیلومتری) شمال سنت لوئیس بسته شد و احتمالاً تا روز سه شنبه بازگشایی نخواهد شد.
استاریک به خبرنگاران گفت که این یک نسخه بهاری از “وضعیت خاموشی” است که معمولاً در طوفان های برفی زمستانی دیده می شود. فرماندار جی بی پریتزکر این صحنه را “وحشتناک” توصیف کرد.
استاریک گفت: «علت تصادفات ناشی از وزش بادهای بیش از حد خاک از مزارع مزرعه در سراسر بزرگراه است که منجر به دید صفر می شود.
دایرون سوکاراس کوینترو، 32 ساله که برای تحویل گرفتن برای شرکت فریم سفارشی خود مستقر در Elk Grove Village به سمت سنت لوئیس رانندگی می کرد، گفت که پس از برخورد کامیونش با وسیله نقلیه روبرویش، او خارج شد و به سمت کنار جاده حرکت کرد تا مطمئن شود ایمنی، سپس پس از اینکه واکنش زنجیره ای تصادفات پشت سر او به پایان رسید، بازگشت.
سوکاراس کوینترو گفت که گرد و غبار همچنان به شدت به وزش خود ادامه می‌دهد و او سایر رانندگان را بررسی می‌کند و پرسنل اورژانس به آنجا می‌رسند. کوله پشتی اش را که با وجود اینکه داخل کابین دربسته کامیون بود پر از گرد و غبار بود، بالا گرفت.
به گفته سرویس ملی هواشناسی، بادها در آن زمان بین 35 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) تا 45 مایل در ساعت (74 کیلومتر در ساعت) می‌وزیدند.
هواشناس: “این بسیار مسطح است، درختان بسیار کمی دارند.” چاک شفر گفت. “در سه هفته گذشته واقعاً در سراسر این منطقه بسیار خشک بوده است. کشاورزان آنجا در حال کشت و کار مزارع خود و کاشت هستند. لایه بالایی خاک کاملاً سست است.»
ایوان اندرسون، 25 ساله، که از شیکاگو در سنت لوئیس به خانه باز می گشت، گفت که قبل از برخورد با وسیله نقلیه خود نیم چرخید و از آسیب بیشتر نجات یافت.
اندرسون گفت: “شما حتی نمی توانستید ببینید.” «مردم سعی کردند سرعت خود را کم کنند و دیگران این کار را نکردند، و من فقط به داخل شخم زدم. فقط ماشین‌ها و نیمه‌کامیون‌های زیادی پشت سرشان حرکت می‌کردند.»
کوین شاتمدیر خدمات اورژانس در شهرستان مونتگومری، گفت که این صحنه “بسیار دشوار” و صحنه ای است که “آموزش برای آن بسیار سخت است.”
او گفت: «ما مجبور بودیم هر وسیله نقلیه را جستجو کنیم، خواه آنها درگیر تصادف شده باشند یا فقط به عقب کشیده شده اند، تا صدمات را بررسی کنیم.
مقامات مناطقی را دور از محل سقوط ایجاد کرده اند تا به مسافران کمک کنند تا دوباره با دوستان و خانواده متحد شوند.