حرکت اتحادیه اروپا برای توقف سفرهای هوایی از جنوب آفریقا به دلیل نوع کووید

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد سفرهای هوایی از منطقه جنوب آفریقا را به دلیل نگرانی فزاینده در مورد نوع جدیدی از کووید-19 که در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، متوقف کند.
او در توییتی گفت: «کمیسیون با هماهنگی نزدیک با کشورهای عضو، پیشنهاد می‌کند که ترمز اضطراری برای توقف سفرهای هوایی از منطقه جنوب آفریقا به دلیل نوع نگرانی B.1.1.529 فعال شود.
یک مقام اتحادیه اروپا افزود، کمیسیون اجرایی به همه 27 کشور عضو توصیه خواهد کرد که این اقدام را اجرا کنند و امیدوار است که شورای اروپا در اسرع وقت چراغ سبز نشان دهد.
بریتانیا از روز جمعه پروازهای آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی را به طور موقت ممنوع کرد و از مسافران بریتانیایی بازگشت از این مقاصد به قرنطینه خواست.
دانشمندان آفریقای جنوبی می گویند این گونه دارای یک “صورت فلکی بسیار غیرمعمول” از جهش ها است که نگران کننده هستند زیرا می توانند به آن کمک کنند تا از پاسخ ایمنی بدن فرار کند و آن را قابل انتقال تر کند.
دانشمندان هنوز در حال ارزیابی نوع ویروس جدید هستند که اولین بار در این هفته شناسایی شد. کشف آن در روز جمعه بازارهای مالی در آسیا را تحت تأثیر قرار داد، جایی که سهام با شدیدترین افت خود در سه ماه گذشته مواجه شد و نفت بیش از 3 درصد سقوط کرد.
تصمیمات شورای اروپا، که نماینده کشورهای عضو است، نباید توسط وزرا گرفته شود، بلکه می تواند توسط سفرای کشور در بروکسل نیز امضا شود.