حمله به اورشلیم: یک کشته، چهار زخمی، در تیراندازی. مهاجم نیز کشته شد

نام مرد مرده الیاهو دیوید کی، مهاجر اخیر از آفریقای جنوبی است که به عنوان راهنما در دیوار غربی کار می کرد. مقامات سن قربانی را که قبلاً گزارش کرده بودند تصحیح کردند.

در این حادثه که صبح روز یکشنبه در نزدیکی دروازه زنجیره ای به محوطه مسجد الاقصی، معروف به کوه معبد، رخ داد، چهار نفر دیگر – از جمله مردی که وضعیت او وخیم توصیف شد – زخمی شدند.

پلیس می گوید ضارب که از یک اسلحه خودکار دست ساز که معمولاً به عنوان کارلو شناخته می شود استفاده می کرد، توسط افسران پلیس در صحنه به ضرب گلوله کشته شد.

عمر بار لو، وزیر امنیت عمومی اسرائیل گفت که فرد مسلح اهل محله شعافات در شرق بیت المقدس و از اعضای شاخه سیاسی حماس بود.

حماس با صدور بیانیه ای مهاجم را فادی ابو شکیدام معرفی کرد و او را شهید قهرمان خواند و او را رهبر محلی جنبش توصیف کرد.

این سازمان گفته است که این حمله “پاسخی به تلاش برای هتک حرمت مسجد الاقصی” بوده است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل به وزرای دولت گفت که برای بهبودی مجروحان دعا می‌کند و به نیروهای امنیتی دستور داده است تا برای «حملات کپی‌برداری» احتمالی آماده شوند.

وی در آغاز جلسه هفتگی کابینه گفت: ما باید در حالت آماده باش باشیم و از حملات بعدی جلوگیری کنیم.

در یک رویداد جداگانه در روز یکشنبه، پلیس اکنون می گوید که در حال برخورد با یک حادثه چاقوکشی در شهر یافا به عنوان تروریسم احتمالی است.

به گفته پلیس، یک مرد 67 ساله پس از اصابت چاقو توسط فردی ناشناس که متواری شد، به شدت زخمی شد.

در گزارش بعدی پلیس آمده است: «یافته‌های تحقیقات اولیه این ظن را تقویت می‌کند که این کار به دلایل ملی گرایانه انجام شده است.

به گفته پلیس، چهار روز پیش، یک نوجوان 16 ساله فلسطینی پس از حمله با چاقو به دو پلیس مرزی اسرائیل در شهر قدیمی به ضرب گلوله کشته شد.