حوثی: هند به خانواده دو هندی کشته شده در امارات کمک می کند: فرستاده

دبی: هند گفته است که «هر کمکی که ممکن باشد» به خانواده‌های دو شهروند هندی که در حمله مظنون به پهپاد حوثی‌ها در نزدیکی فرودگاه ابوظبی کشته شدند، ارائه خواهد کرد که باعث انفجارهای متعدد در پایتخت امارات متحده عربی شد.
در حمله روز دوشنبه شورشیان حوثی در یمن دو هندی و یک تبعه پاکستانی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.
این انفجارها ناشی از «اشیاء پرنده کوچک»، احتمالاً پهپادها، بود که به سه تانکر نفت در ابوظبی برخورد کردند.
سانجی سودیر، سفیر هند در امارات متحده عربی، روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه نشنال گفت که دولت هند “هر گونه کمکی که ممکن باشد” به خانواده‌های دو شهروند هندی فوت شده ارائه خواهد کرد.
سفارت هند هنوز اسامی دو هندی کشته شده در این حمله را اعلام نکرده است.
در همین حال، یک روز پس از حمله پهپاد، پیام‌های محکومیت و همبستگی از گوشه‌های مختلف سرازیر شده است.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات تماس گرفت.
ولیعهد عربستان عمیق ترین تسلیت خود را برای آن مرحوم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد. وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز این حمله را به شدت محکوم کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات آمده است که امارات این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به این حملات تروریستی و تشدید جنایت‌ها پاسخ دهد.
شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه گفت که حملات پهپادی که به تاسیسات سوخت شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) و فرودگاه حمله کردند، بدون مجازات نمی مانند.
امارات از سال 2015 بخشی از عملیات نظامی تحت رهبری عربستان سعودی علیه شورشیان حوثی در یمن بوده است.
شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی نیز با ملک عبدالله پادشاه اردن تماس تلفنی دریافت کرد و طی آن وی حمله حوثی ها به تأسیسات و مناطق غیرنظامی در امارات را محکوم کرد.
پادشاه بر حمایت اردن از امارات در مقابله با تهدیدات علیه امنیت آن تاکید کرد و تسلیت گفت.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در تماس تلفنی با شیخ محمد بن زاید، حمله تروریستی شبه‌نظامیان حوثی به مناطق و تأسیسات غیرنظامی امارات را محکوم و محکوم کرد.