خبرنگاران علمی می گویند افزایش جدید کووید-19 یک “مسئله جمعی” است

مردم شهرهای بزرگ آخر هفته در صف‌های طولانی برای آزمایش کووید منتظر ماندند… اما میلیون‌ها نفر نیز برای تماشای «مرد عنکبوتی» در سالن‌های شلوغ در صف ایستادند.

روز یکشنبه ایالت نیویورک برای سومین روز متوالی بالاترین تعداد موارد یک روزه خود را شکست… اما فرماندار تاکید کرد که “این مارس 2020 نیست.”

«SNL» شنبه اساساً منسوخ شد… اما خیابان‌های خارج از 30 Rock پر از گردشگرانی بود که از درخت کریسمس مرکز راکفلر بازدید می‌کردند.

ده محصول برادوی لغو شد اجراها به دلیل نتایج مثبت کووید… اما حدود 20 نمایش دیگر ادامه یافت.
من مطمئن هستم که شما نیز متوجه برخی از این تضادها شده اید. پل فرهی خبرنگار رسانه واشنگتن پست توییت کرد یکی در روز یکشنبه: “تماشای گزارش های خبری وحشتناک تلویزیونی در مورد omicron… به دنبال آن تبلیغات برای سفرهای دریایی.”

سردرگمی کووید موضوع این لحظه است. آزمایشات کجاست؟ اگر به تست دسترسی دارید چند وقت یکبار باید تست کنید؟ اگر تست مثبت شد، حتی اگر هیچ علامتی نداشتید، چه باید بکنید؟ کدام پروتکل ها باید برای بزرگسالان واکس شده و تقویت شده در مقابل افرادی که به انتخاب خود واکسینه نشده اند اعمال شود؟ آیا کسی به این سوالات پاسخ می دهد؟

وقت یک شیفت است

به طور خاص، تغییر به سمت تمرکز بر شدت به جای اعداد موارد. بیشتر و بیشتر بزرگسالان واکسینه شده و تقویت شده به این دیدگاه می رسند هر کس در نهایت به کووید مبتلا می شوند. واکسیناسیون معمولاً یک حیوان قدرتمند را به یک آزار جزئی کاهش می دهد. بنابراین آیا مقامات ایالات متحده به تغییر تفکر در مورد این موضوع کمک خواهند کرد؟
کوین لیپتاک و جرمی دایموند از سی‌ان‌ان گزارش می‌دهند که «برخی از مشاوران بایدن دولت را تشویق می‌کنند تا درباره نحوه زندگی در کنار ویروسی که هیچ نشانه‌ای از ناپدید شدن را نشان نمی‌دهد، بحث عمومی را آغاز کند». با این حال، «برداشتن توجه عمومی از تعداد کل عفونت‌ها و فقط به سمت موارد جدی – همانطور که برخی از مشاوران بایدن تشویق کرده‌اند – می‌تواند پس از نزدیک به دو سال تمرکز شدید بر بالا و پایین شدن همه‌گیری، یک چالش باشد.»
این نکته ای است که سعی کردم به آن اشاره کنم در روز یکشنبه “منابع موثق:” ما در تمام طول سال کلمات “زندگی با کووید” را می شنویم. کلمه کلیدی در آن عبارت کووید نیست. کلمه کلیدی زندگی است!

خواندن توصیه می شود

– جیک تپر روز یکشنبه به “وضعیت اتحادیه” گفت: “وضعیت اتحادیه ما… انتظار ابتلا به کووید را داریم.”

— Ashish K. Jha: “موج بعدی همه گیری نیازمند ترسیم مسیری میانی بین ناامیدی و اخراج است…” (آتلانتیک)
— نمودار روز با حسن نیت اسکات گوتلیب ارائه شد، که گفت “خوشبختانه شاهد جدایی چشمگیر بین موارد جدید کووید و بستری ها و مرگ و میرهای ICU” در آفریقای جنوبی هستیم… (توییتر)
— نیت سیلور: “من نمی دانم چقدر به بقیه جهان تعمیم می یابد، اما داده های آفریقای جنوبی مطمئناً دلگرم کننده است. من فکر می کنم برای مقامات بهداشت عمومی و روزنامه نگاران مهم است که اخبار خوب و همچنین اخبار بد را به اشتراک بگذارند. ؛ در غیر این صورت خطر هدر دادن اعتبار را دارند…» (توییتر)
و اما: WaPo روز دوشنبه می گوید مقامات ارشد بهداشت ایالات متحده هشدار داده اند که این کشور “احتمالاً شاهد تعداد رکورد” موارد و بستری شدن در بیمارستان خواهد بود زیرا نوع جدید “به سرعت در حال گسترش است…” (WaPo)

واکنش رسانه های خبری به این افزایش

در اینجا چند نمونه هستند:

– CNN به پروتکل های اداری 2020 بازگشته است. گفتن کارمندان غیر ضروری برای کار از خانه، تا حدی برای “محافظت از کسانی که در دفتر خواهند بود با به حداقل رساندن تعداد افرادی که در آنجا هستند.” منطقاً یک اولویت برای هر صاحب شبکه تلویزیونی این است که مطمئن شود که شبکه روی آنتن می‌ماند، حتی اگر تعداد زیادی از کارکنان آزمایش مثبت داشته باشند.

– واشنگتن پست روز شنبه دستور ماسک را در دفاتر خود بازگرداند و به کارکنان گفت: “در صورت امکان در طول مدت تعطیلات، توصیه می شود جلسات را از طریق زوم برگزار کنید…”

– MediaDC، ناشر محافظه‌کار واشنگتن اگزمینر، پس از مثبت شدن تست ابتلای یکی از کارکنانی که در جشن تعطیلات اخیر شرکت شرکت کرده بود، در آخر هفته از کارمندان خواست تا سال جدید از خانه کار کنند.

سه حلقه خطر

روزنامه‌نگارانی که تقریباً همگی واکسینه شده‌اند، به طور همزمان در مورد کووید برای مخاطبان مختلف می‌نویسند و گزارش می‌دهند. درک تامپسون از آتلانتیک به من گفت که او سه حلقه خطر را درک می کند: بزرگسالان سالمی که واکسینه شده و تقویت شده اند در کمترین آسیب پذیری قرار دارند. افراد دارای نقص ایمنی و افراد مسن در وسط قرار دارند. و افراد واکسینه نشده آسیب پذیرترین افراد هستند. او گفت: “به نظر من مهم است که رسانه ها به صورت جداگانه به آنها بپردازند و بگویند چه زمانی برای حلقه یک و چه زمانی برای حلقه سه می نویسیم.”
>> مرتبط: یکی از همکارانش، نویسنده علمی کاترین وو، به من گفت که او “عمیقا، عمیقا نگران” در مورد افزایش فعلی است. او گفت: «این یک مسئله جمعی است، و تصمیماتی که مردم می‌گیرند، صرف‌نظر از وضعیت واکسیناسیون، بر اطرافیانشان تأثیر می‌گذارد.

>> در طول همان بخش، دیوید لئونهارت گفت که او فکر نمی کند چرخه خبری فعلی Omicron یک واکنش بیش از حد باشد. او گفت: “برای اکثر افراد تقویت شده، “خطرات واقعاً کم است”، اما تعداد موارد به سرعت در حال افزایش است و “احتمال زیادی وجود دارد که ما بیمارستان‌ها را تحت الشعاع قرار دهیم…”

برخی از بزرگسالان واکسکس نشده هنوز قابل قانع هستند

گرگوری زاکرمن، نویسنده کتاب «شلاتی برای نجات جهان: داستان درونی مسابقه مرگ یا زندگی برای واکسن کووید-19»، سخنرانی‌هایی در رابطه با کتاب خود داشته است.

او به من گفت: «برخی از مخاطبان نسبت به واکسن مردد بودند. وقتی داستان واقعی/کامل چگونگی ساخت واکسن ها گفته می شود، می فهمم و توضیح می دهم که این واکسن ها حاصل سال ها کار شجاعانه/انقلابی بوده و هیچ چیز عجله ای انجام نشده است، خیلی ها اطمینان پیدا می کنند و بیشتر مایلند آستین ها را بالا بزنند.» به عبارت دیگر: برخی از بزرگسالان واکسکس نشده هنوز قابل قانع هستند. زاکرمن گفت: «نظر من این است که دولت‌ها در سراسر جهان می‌توانند/باید کار بهتری در توضیح تکامل این واکسن‌ها انجام دهند تا افراد مردد نسبت به واکسن وارد شوند، که واقعاً برای مهار این بیماری همه‌گیر بسیار مهم است».