خشونت جنسی و محدودیت های سقط جنین در پاراگوئه به اپیدمی بارداری دوران کودکی دامن می زند — عفو

در این گزارش آمده است که حداقل 1000 دختر 14 ساله یا کمتر در این کشور بین سال های 2019 تا 2020 زایمان کرده اند. این می افزاید که بیش از 12000 دختر نوجوان بین 15 تا 19 سال در سال 2019 زایمان کردند.

این گزارش که با عنوان “آنها دختر هستند، نه مادر”، بر بحران خشونت جنسی علیه کودکان تأکید می کند، کودکانی که سپس تحت قوانین پاراگوئه مجبور به پایان بارداری می شوند.

قوانین سقط جنین در کشور آمریکای جنوبی از افراطی ترین قوانین در منطقه است و تقریباً در هر شرایطی این روش جرم انگاری می شود، به جز زمانی که زندگی مادر در خطر شناخته شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت پان آمریکا (PAHO) پاراگوئه یکی از بالاترین نرخ‌های بارداری کودکان و نوجوانان را در آمریکای لاتین و کارائیب دارد.

زایمان زودرس می تواند خطرات قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد. به گفته کنسرسیوم آمریکای لاتین علیه سقط جنین ناامن، احتمال مرگ دختران زیر 15 سال چهار برابر بیشتر از عوارض ناشی از بارداری است.

آیا می خواهید به بازماندگان قاچاق جنسی کودکان کمک کنید؟  استفاده از این اصطلاحات را متوقف کنید
بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، در پاراگوئه، دختران و نوجوانان بین 10 تا 19 سال از هر ده مرگ مادر در سراسر کشور یک نفر و همچنین 13 درصد از مرگ‌های مادران ناشی از سقط جنین‌های ناایمن را تشکیل می‌دهند.

پاراگوئه در سال 2018 قانونی را برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی و تضمین مراقبت جامع از کودکان و نوجوانان بازماندگان سوء استفاده جنسی تصویب کرد. با این حال، این گزارش اجرای این قانون را ناکافی توصیف می کند و حفره هایی را در حمایت از جوانان برجسته می کند، “مانند عدم وجود سیاست های عمومی مناسب و عدم اجرای قوانین موجود برای جلوگیری از سوء استفاده و ارائه جبران خسارت در صورت وقوع.”

تظاهرات فعالان حقوق سقط جنین در آسونسیون پاراگوئه در سال 2018.

اریکا گوارا روزاس، مدیر بخش آمریکا در سازمان عفو ​​بین‌الملل گفت: پاراگوئه با اقدام و کوتاهی به دختران و نوجوانان خود پشت می‌کند زیرا آنها با آزارهای غیرقابل تصوری مواجه می‌شوند.

او افزود: “دختران حق زندگی عاری از خشونت را دارند. وادار کردن کسی به ادامه بارداری، به ویژه زمانی که نتیجه تجاوز جنسی باشد، نوعی بدرفتاری است که می تواند شکنجه تلقی شود.”

بر اساس این گزارش، تنها در سال 2019، دادستانی کل کشور روزانه به طور متوسط ​​12 گزارش خشونت جنسی علیه کودکان و نوجوانان دریافت کرده است که در برخی موارد منجر به بارداری می شود.

موضع محدود پاراگوئه در مورد سقط جنین قبلا توجه بین المللی را به خود جلب کرده بود. در سال 2015، یک دختر 11 ساله پس از اینکه مقامات پاراگوئه سقط جنین او را رد کردند، زایمان کرد. این دختر در 10 سالگی از ناپدری خود باردار شده بود.