خطوط هوایی بزرگ می گویند سناریوی قیامت 5G به پایان رسیده است

اگرچه AT&T و Verizon فقط برای به تاخیر انداختن موقت استقرار 5G در فرودگاه‌های اصلی توافق کرده‌اند، مدیران عامل امریکن و یونایتد هر دو گفتند که اکنون این اختلاف بدون هزاران پرواز تاخیری، تغییر مسیر یا لغو شده حل خواهد شد. آنها در اوایل این هفته آن عواقب وخیم را پیش بینی کرده بودند.

داگ پارکر، مدیر عامل شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز، گفت: “مدتی طول کشید تا به نقطه مناسب برسیم، اما من احساس می کنم در نقطه مناسبی هستیم.” فکر نمی‌کنم به این دلیل شاهد اختلالات مادی در آینده باشید.»

اسکات کربی، مدیرعامل یونایتد گفت: “در حالی که ای کاش زودتر اتفاق می افتاد، خبر خوب این است که ما اکنون همه را درگیر کرده ایم، FAA و DOT در بالاترین سطوح، سازندگان هواپیما، خطوط هوایی و مخابرات.” اگرچه هنوز به قطعنامه نهایی دست پیدا نکرده‌ایم، مطمئن هستم که به آن می‌رسیم.»

کمیسیون ارتباطات فدرال سال گذشته طیف باند C را به اپراتورهای بی سیم ایالات متحده به حراج گذاشت – فروش 81 میلیارد دلاری که به آنها امکان می داد خدمات 5G قوی و پرسود ارائه کنند. اما به زودی خطوط هوایی شروع به فریاد زدن کردند که استفاده از آن فناوری در نزدیکی فرودگاه ها می تواند با ارتفاع سنج های رادار هواپیما تداخل داشته باشد، ابزاری که به خلبان ها می گوید ارتفاع هواپیمای آنها از زمین چقدر است. ارتفاع سنج برای فرود هواپیما در شرایط دید کم بسیار مهم است.

این می‌تواند به معنای اختلالات گسترده، مستمر و پرهزینه در برنامه باشد – شاید ده‌ها هزار پرواز در سال به تاخیر بیفتد. ممکن است میلیاردها دلار برای صنعتی که در دو سال گذشته ده‌ها میلیارد به دلیل همه‌گیری از دست داده است، هزینه داشته باشد.

پروازهای لغو شده یا تاخیر، صرف نظر از علت، هزینه بر هستند. تنها دو هفته اختلال در طول فصل سفر تعطیلات اخیر ناشی از کمبود کارکنان به دلیل موارد Omicron و آب و هوای بد برای دلتا 80 میلیون دلار هزینه داشت. این پتانسیل ایجاد اختلال در برنامه را داشت که برخلاف آنچه در دهه های گذشته دیده شده بود.
پس از چند تاخیر موقت خدمات 5G، کاخ سفید و مخابرات در این هفته به توافقی دست یافتند تا عرضه این فناوری در نزدیکی فرودگاه‌ها را تا زمانی که بتوان در مورد نحوه رسیدگی به این مشکل بالقوه به توافق برسد، به تاخیر انداخت.

شرکت های مخابراتی کمتر از آتش بس راضی بودند.

مگان کترر، سخنگوی AT&T، گفت: “ما از ناتوانی FAA در انجام کاری که تقریباً 40 کشور انجام داده اند، یعنی استقرار ایمن فناوری 5G بدون ایجاد اختلال در خدمات حمل و نقل هوایی، ناامید شده ایم و از آن می خواهیم این کار را به موقع انجام دهد.” CNN متعلق به AT&T است.

اما مدیران شرکت های هواپیمایی ابراز اطمینان کردند که می تواند در کوتاه مدت توافقی حاصل شود که همه طرف ها را راضی کند.

پارکر روز پنجشنبه گفت: “کارشناسان فنی که روی آن کار می کنند به ما می گویند وقتی همه آنها بتوانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و روی آن کار کنند، واقعاً چندان پیچیده نیست.” “بنابراین به نظر می رسد که آنها تشویق شده اند که ما بتوانیم به روشی به این موضوع رسیدگی کنیم که امکان استقرار کامل 5G از جمله در نزدیکی فرودگاه ها را فراهم کند. من انتظار ندارم تا زمانی که به این نقطه نرسیم که همه واقعاً راحت باشند و شما ببینید. هر چیزی در نزدیکی فرودگاه ها روشن شود، زیرا هیچ کس نمی خواهد دوباره از آن عبور کند.”

هنوز مشکلاتی برای خطوط هوایی منطقه ای که با هواپیماهای کوچکتر پرواز می کنند، از جمله American Eagle، Delta Connection و United Express وجود دارد. فی مالارکی بلک، رئیس انجمن خطوط هوایی منطقه ای، گفت که اعضای او همچنان منتظرند تا ببینند در موارد دید بد برای پروازهایشان چه قوانینی اعمال می شود.

بلک به سی‌ان‌ان گفت: «سازندگان هواپیماهای منطقه‌ای همان طرح‌ها را به FAA ارائه کرده‌اند. ما نمی دانیم که آنها چه زمانی پیامی را خواهند شنید.»

اما، پس از آنکه تعدادی از خطوط هوایی بین‌المللی ایالات متحده پروازها را به دلیل نگرانی‌های 5G به حالت تعلیق درآوردند، بیشتر این پروازها از سر گرفته شده‌اند.

مشکل جدید آخرین چیزی است که خطوط هوایی به آن نیاز دارند

5G به عنوان جدیدترین مشکل بزرگ برای صنعتی که نزدیک به دو سال پس از همه گیری همه گیر، یکی پس از دیگری با مشکلات بزرگ دست و پنجه نرم می کرد، بزرگ جلوه می کرد. آمریکن، یونایتد و دلتا به تنهایی مجموعاً 36.5 میلیارد دلار ضرر گزارش کرده اند، بدون احتساب اقلام خاص از آغاز سال 2020. Southwest که 47 سال بدون ثبت ضرر سالانه سپری کرده بود، در آستانه دومین زیان سالانه متوالی خود در هفته آینده است.

اما ممکن است امید برای خطوط هوایی آمریکا در افق باشد. علیرغم افزایش Omicron، خطوط هوایی می گویند رزروها برای دوره تعطیلات بهار امسال است و آنها همچنان امیدوار به تابستانی قوی هستند. اکثر آنها بازگشت به سودآوری را در سال 2022 پیش بینی می کنند.

سفرهای داخلی اوقات فراغت تقریباً به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است، حتی اگر سفرهای کاری هنوز نسبت به قبل از همه‌گیری کاهش یافته است. امریکن روز پنجشنبه گفت که سفرهای تجاری کوچک و متوسط ​​تقریباً 80 درصد از جایی است که قبل از همه‌گیری بود و سفر مشتریان شرکت‌های بزرگ همچنان 60 درصد کاهش داشت.

فیلیپ باگالی، تحلیلگر ارشد اعتباری خطوط هوایی استاندارد اند پورز، گفت: با این حال، با وجود مشکلاتی که در طول تعطیلات ایجاد کرد، زمان افزایش Omicron در بهترین زمان ممکن برای خطوط هوایی رخ داد.

او گفت: «در طول تعطیلات ضربه خورد، زیرا عملیات را مختل کرد. “اما از آنجایی که شامل برنامه های تعطیلات بود که قبلاً تهیه شده بود، مسافران جلوتر رفتند. تقاضا وجود داشت.”

او گفت و ژانویه و فوریه از نظر تاریخی کندترین زمان سال برای سفرهای هوایی هستند، بنابراین تأثیر آن بر رزرو محدود است.

او خاطرنشان کرد: «به هر حال شش هفته آینده یک کار گمشده بود.

با این حال، باگلی گفت بارها و بارها در طول همه گیری همه گیر وجود داشته است که به نظر می رسد همه چیز در آستانه چرخش برای خطوط هوایی است، اما این اتفاق از بین انگشتان آنها می لغزد.

5G در مقابل ایمنی خطوط هوایی: به همین دلیل است که ما یک دولت داریم

باگالی گفت: “من فکر می کنم که انتظار برای افزایش رزرو در بهار و تابستان و بازگشت به سودآوری یک مورد پایه منطقی است.” اما خیلی چیزهای دیگر ممکن است رخ دهد.»

در میان نگرانی‌های خطوط هوایی، نوع دیگری است که دوباره تقاضا برای سفرهای هوایی را کاهش می‌دهد، محدودیت‌های بیشتر در پروازهای بین‌المللی. آنها همچنین با عدم اطمینان در مورد هزینه های سوخت بالاتر روبرو هستند که دومین هزینه برای خطوط هوایی پس از دستمزدها و مزایا است. و در حالی که برای مذاکره با اتحادیه های خود آماده می شوند، با هزینه های نیروی کار بیشتری روبرو می شوند، اتحادیه هایی که بسیاری از اعضای خشمگین از آنها شکایت دارند که پس از دو سال سخت در نقطه شکست قرار دارند.

بنابراین آتش بس در نبردهای 5G یک خبر خوب نسبتا نادر برای صنعت هواپیمایی است که واقعاً نیازی به خبر بد دیگری ندارد.

– پیت مونتین و گرگوری والاس از CNN در این گزارش مشارکت داشتند