خواهران هندی که از وضعیت اسفبار پناهجویان افغان مضطرب هستند، هزینه 92 نفر را می پردازند و حیوانات خانگی شان را از کابل تخلیه می کنند.

لندن: دو خواهر هندی مبلغ قابل توجهی را برای کمک به تخلیه 92 نفر، پنج سگ و یک گربه از افغانستان پرداخت کرده اند. این افراد تخلیه شده اکنون در اسکان امن در اسلام آباد به سر می برند تا در کشور ثالث اسکان داده شوند.
خواهران، که یکی از آنها در جبل الطارق و دیگری در هند زندگی می کند، ارتباط عمیقی با وضعیت اسف بار پناهندگان افغان داشتند، زیرا مادر مرحوم آنها در جریان تقسیم پاکستان به هندوستان گریخته بود.
آنها بیش از نیمی از 300000 پوند (3 کرور روپیه) را برای کمک به تخلیه گروه برای احترام به او پرداخت کردند. وجوه این مأموریت نیز از دیگر افراد خصوصی تامین شد.
در یک تخلیه موسوم به “عملیات فرش جادویی”، 92 فرد تخلیه شده – از جمله 30 زن، 32 کودک و شش حیوان خانگی – با استفاده از خدمات متخصص امداد و نجات آمریکایی – اسرائیلی “موتی کاهنا” از کابل به اسلام آباد منتقل شدند. آنها برای دوره های زمانی مختلف در خانه های امن ماندند تا اینکه در زمان ها و مکان های مختلف عبور از مرز امن بود تا اینکه توسط تیم کهانا در پاکستان ملاقات کردند.
دومینیک دایر، فعال حقوق حیوانات بریتانیایی که نقش اصلی را در این عملیات ایفا کرد، گفت: “ما در حال لابی کردن تعدادی از کشورها هستیم تا ببینیم چه کسی می تواند آنها را بگیرد.”
سیزده نفر از تخلیه شدگان دامپزشکی هستند که برای خیریه حمایت از حیوانات Mayhew در کابل کار می کردند، که مگان مارکل حامی آن است. علاوه بر 60 نفر از کارکنان سابق Mayhew و افراد وابسته، این گروه شامل 32 مدیر بازرگانی، متخصصان امنیتی سابق و خانواده های آنها بود.
یک زن 90 ساله در این گروه حضور داشت و در حین تخلیه یک نوزاد دختر به دنیا آمد.
دایر گفت: “حیوانات خانگی همگی زنده و سالم هستند و در طول مدت سختی از خانواده ها حمایت کردند.”
سخنگوی میهو افغانستان که برنامه هاری و عقیم‌سازی ولگردها را در کابل اجرا می‌کند، گفت: برخی از کارمندان میهو تصمیم به ترک کشور گرفتند، اما ما در طول این مدت از تمام کارمندان خود حمایت کامل کرده‌ایم و امنیت آنها حفظ شده است. هدف ماییو این است که برنامه های رفاه حیوانات را بدون توجه به چالش ها در جایی که بیشتر مورد نیاز است ارائه دهد. میهو توانست در ماه سپتامبر برنامه های خود را در کابل از سر بگیرد.”