خودروسازان کره ای سال گذشته از هوندا در ایالات متحده فروش بیشتری داشتند

با نگاهی به این برندهای اصلی، هیوندای و کیا بیش از 130000 دستگاه از هوندا فروختند، اولین باری است که این برندهای ترکیبی از هوندا پیشی گرفته اند. اگر برندهای لوکس مربوطه آنها را نیز در نظر بگیریم – هیوندای جنسیس و هوندا آکورا – این حاشیه بسیار محدودتر است، فقط 22000 فروش، اما برندهای کره ای همچنان کمی جلوتر هستند. این ارقام فروش توسط خودروسازان ارائه شده است.

برای کیا، این اولین باری بود که این برند در یک سال بیش از 700000 خودرو فروخت. هیوندای رکوردی را برای خرده‌فروشی به ثبت رساند – به معنی عدم احتساب فروش به مشتریان ناوگان – و سهم بازار خود را هشت دهم درصد افزایش داد.

شاید مقایسه دو خودروساز با یک خودرو عجیب به نظر برسد، اما هیوندای و کیا ارتباط نزدیکی با هم دارند. گروه موتور هیوندای، شرکت مادر هیوندای، سهام کنترلی در کیا دارد و این دو شرکت مهندسی زیادی را در مدل‌های مختلف خود به اشتراک می‌گذارند. در ایالات متحده، کیا و هیوندای به عنوان دو شرکت متمایز با دفاتر مرکزی و مدیران مختلف ایالات متحده، نمایندگی‌های مختلف و حتی کارخانه‌های متفاوت فعالیت می‌کنند – کیا در گرجستان خودرو می‌سازد در حالی که هیوندای یک کارخانه در آلاباما دارد. اما با نگاهی جهانی، آنها مانند دو عضو یک خانواده هستند.

هر دو برند راه درازی را از هویت قبلی خود به عنوان تأمین‌کنندگان حمل‌ونقل اولیه برای افراد آگاه به بودجه پیموده‌اند. هرچند صعود ثابتی نداشته است. بر اساس داده‌های وب‌سایت خودرو Edmunds.com، مجموع سهم بازار این دو برند به هوندا یک دهه پیش نزدیک شد، اما قبل از اینکه برندهای کره‌ای در چند سال گذشته افزایش یافتند و بالاخره هوندا را پشت سر گذاشتند، شکاف دوباره باز شد.

هیوندای و کیا هر کدام فروش در سال 2021 تقریباً 20 درصد افزایش یافت. فروش هوندا فقط 8.2 درصد افزایش یافت. هوندا در اعلام فروش خود به مشکلات مربوط به زنجیره تامین اشاره کرد. هم هیوندای و هم کیا اذعان کردند که کمبود ریزتراشه در سطح صنعت چالش هایی را برای آنها نیز ایجاد کرده است. هیچکدام از شرکت ها نگفتند که برای حل آن چه کاری انجام شده است.

هیوندای و کیا با خودروهای برقی آینده پیشرفت خواهند کرد

ونسا تون، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل در Cox Automotive، شرکتی که صاحب وب‌سایت‌های مختلف خودرو و شرکت‌های خدمات فروشنده خودرو است، گفت: «به یاد داشته باشید، با کمبود تراشه، برندی که عرضه بیشتری دارد، برندی است که برنده خواهد شد.

به گفته تن، علاوه بر اینکه ظاهراً عرضه تراشه‌های رایانه‌ای خود را بهتر مدیریت می‌کنند، هیوندای و کیا از برخی محصولات قانع‌کننده نیز بهره می‌برند، به‌ویژه شاسی‌بلندهای سه ردیفه هیوندای پالیسید و کیا تلوراید که بسیار محبوب هستند. ایوان دروری، تحلیلگر صنعت Edmunds.com، گفت که هر دو مدل هنوز هم قیمت های بالایی را از مشتریان دریافت می کنند و آنها مشتریان جدیدی را برای برندهایی که قبلاً برای خودروهای شاسی بلند و خودروهای کوچکتر شناخته شده بودند، جذب می کنند.

“من فکر می کنم این دو محصولی هستند که به آنها در حفظ آن کمک می کنند [market growth] او گفت، زیرا آنها به نوعی از بین می رفتند، اما اکنون، با افزودن این ترکیب جدید از مصرف کنندگان، آنها واقعاً در حال تغییر طرز فکر هستند.”

هیوندای و کیا همچنین در بخش‌هایی از بازار رقابت می‌کنند که بسیاری از خودروسازان دیگر از آن خارج شده‌اند. هر دو برند سدان هایی مانند کیا K5 و هیوندای النترا را ارائه می دهند، در حالی که برخی خودروسازان دیگر مانند فورد و جنرال موتورز ساخت سدان برای بازار ایالات متحده را متوقف کرده اند. کیا همچنین یک مدل جدید مینی ون SUV مانند به نام کارناوال دارد که جایگزین مینی ون Sedona در ایالات متحده شد. فروش مینی ون کیا در سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است.

دو برند مجزا بودن کیا و هیوندای را نسبت به هر برندی مانند هوندا دارای مزایای ذاتی می کند. یعنی، خریداران خودرو انتخاب های بیشتری از مدل ها و نمایندگی ها دارند. شخصی که برای یک سدان جمع و جور خرید می کند می تواند هوندا سیویک، کیا هیوندای الانترا یا کیا فورته را انتخاب کند. مشابه با SUV های جمع و جور. با ارائه هر برندی در آن بخش، هیوندای و کیا در مجموع دو فرصت برای جذب شما دارند – هیوندای توسان و کیا اسپورتیج – به یکی از هوندا، هوندا CR-V محبوب.

به گفته تون، یکی دیگر از عواملی که ممکن است به هیوندای و کیا کمک کرده باشد، احساس عمومی ناآرامی اقتصادی در کشور در سال گذشته به دلیل ویروس کرونا و اختلالات مربوط به آن بود. وی با اشاره به عملکرد قوی برندها در طول رکود سال 2008، گفت که برندهای کره ای زمانی که مردم نگران پول بودند عملکرد خوبی داشتند.

او گفت: “آنها به دلیل ارزش پیشنهادی خود واقعاً خوب عمل می کنند.”

او گفت که هر دو برند ضمانت‌های طولانی ارائه می‌کنند و بر اساس دلار به دلار، خودروهای آنها معمولاً ویژگی‌ها و گزینه‌های زیادی برای پول دارند. برای خریدارانی که سکه های خود را تماشا می کنند، هیوندای یا کیا خریدی مقرون به صرفه به نظر می رسد. او گفت، همچنین کمک می‌کند که برندهای کره‌ای طراحان و مهندسان برندهای آلمانی مانند BMW و Audi را استخدام کنند تا به مدل‌های خود کمک کنند تا ظاهری تیز و لذت بخش در رانندگی داشته باشند.

بسیاری از خریداران خودرو هنوز هیوندای و کیا را با این نتیجه منفی تر به “ارزش خوب” مرتبط می دانند. آنها هنوز هم دیده می شوند دروری گفت که برخی از آنها “ارزان” هستند.

او گفت: “اگر آنها ندانند که برند امروز چه چیزی را از نظر محصول ارائه می دهد، واکنش آنها تقریبا همیشه منفی است.” “و این عالی است. آنها هنوز افرادی برای تغییر مذهب دارند. آنها فضای زیادی برای رشد دارند.”

رندی پارکر، معاون فروش هیوندای موتور آمریکا نیز محصولات این برند را برای رشد فروش اعتبار می داند. اما، علاوه بر آن، او به یک فشار تبلیغاتی بزرگ اشاره می کند.

وی گفت: ما هرگز از منظر تبلیغاتی پای خود را از روی گاز برنداشتیم. «در واقع، ما در سال 2021 بیشتر از سال 2020 پول خرج کردیم».

علاوه بر تبلیغات ساده، هیوندای همچنین در رابطه با دیزنی و استودیو مارول سرمایه‌گذاری کرد که در آن وسایل نقلیه هیوندای در تبلیغاتی مانند لوکی مارول و کاپیتان آمریکا و واندا از وانداویژن ظاهر شدند. هیوندای همچنین با آمازون قراردادی را امضا کرد که اکنون تمام موجودی نمایندگی هیوندای را در Amazon.com فهرست کرده است.

پارکر گفت: “من هیچ پیش بینی در مورد آینده و اینکه حجم ما چگونه است، انجام نمی دهم.” تنها چیزی که می توانم به شما بگویم این است که طرز فکر ما این است که سال به سال به دنبال رشد هستیم و تا کنون توانسته ایم این کار را در چند سال گذشته انجام دهیم.