دادگاه عالی اسلام آباد قرار وثیقه عمران خان در پرونده القادر تراست را به مدت 3 روز تمدید کرد.

اسلام آباد (پاکستان): دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) روز چهارشنبه رئیس تحریک انصاف پاکستان و نخست وزیر سابق پاکستان را تمدید کرد. وثیقه عمران خان در آژانس ملی جنایت 190 میلیون پوند پرونده القادردان گزارش داد، نقض بند 144 در جریان تجمعی که در اسلام آباد برگزار شد و به دلیل تحریک خشونت در 9 مه پس از دستگیری وی.
IHC مدت وثیقه عمران را تمدید کرد پرونده تراست القادر به مدت 3 روز داون گزارش داد که دادگاه همچنین به او دستور داد که در همان زمان به دادگاه پاسخگویی مربوطه مراجعه کند.
به گزارش داون، عمران خان باید امروز حاضر شود زیرا وثیقه قبلی او در رابطه با همه پرونده ها که دو هفته پیش صادر شده بود، اکنون منقضی شده است.
داون یک روزنامه پاکستانی است که در مورد رویدادهای جاری پاکستان مرتبط با مسائل سیاسی و اجتماعی گزارش می دهد.
به گزارش داون، دادگاه در 12 مه دستورالعملی را صادر کرد که مقامات را از دستگیری رئیس تحریک انصاف در پرونده های مختلف، از جمله موارد نامشخص، که در سراسر کشور تا 15 می ثبت شده بود، منع کرد.
در جلسه بعدی دادگاه محدودیت بازداشت را تا 31 اردیبهشت تمدید کرد.
دادگاه همچنین به درخواست‌های وثیقه اضافی نخست‌وزیر سابق، در مورد پرونده‌های مربوط به نقض بند 144 در جریان تجمعی که در اسلام‌آباد برای حمایت از قوه قضائیه برگزار شد و همچنین حوادث خشونت‌باری که در 9 می رخ داد، رسیدگی خواهد کرد.
دان گزارش داد که انتظار می رود رسیدگی به این دو پرونده پس از جلسه دادگاه القادر در روز چهارشنبه برگزار شود.
به گزارش داون، بعداً امروز، دادگاه پاسخگویی به درخواست وثیقه همسر عمران خان، بوشرا بی بی، در پرونده القادر تراست رسیدگی خواهد کرد.
به گفته مشاور حقوقی عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف روز چهارشنبه از پارک زمان عازم اسلام آباد خواهد شد.
به گزارش ARY News، دولت فدرال پیشتر نام عمران خان، نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف را در فهرست کنترل خروج (ECL) در رسوایی 190 میلیون پوندی (60 میلیارد PKR) آژانس جرایم ملی (NCA) قرار داد.
ARY News یک کانال خبری پاکستانی است که پوشش خبری جامع و به روز رسانی را در مورد موضوعات مختلف از سیاست، تجارت و امور مالی، پول و بازار سهام تا سرگرمی های مد و به روز رسانی آب و هوا ارائه می دهد.
منابع آگاه به توسعه گفتند که نام عمران خان به درخواست دفتر ملی پاسخگویی راولپندی پس از تایید کابینه فدرال در ECL قرار گرفت.
ARY News گزارش داد که NAB همچنین توصیه کرده است که نام بوشرا بی بی، همسر نخست وزیر سابق در ECL در همان پرونده ای که نامه ای برای آن به وزارت کشور ارسال می شود، درج شود.
دفتر ملی پاسخگویی (NAB) تحقیقاتی را علیه عمران خان، بوشره بی‌بی و دیگران به دلیل به دست آوردن صدها کانال زمین به نام تراست دانشگاه القادر آغاز کرده بود که بنا بر گزارش‌ها باعث ضرر 190 میلیون پوندی به ملیت شد. خزانه داری
به گزارش ARY News، طبق اتهامات، خان و سایر متهمان ظاهراً 60 میلیارد پوند یا 190 میلیون پوند در آن زمان تعدیل کردند که توسط آژانس ملی جنایات بریتانیا (NCA) به دولت ارسال شده بود.
نخست وزیر سابق عمران خان در تاریخ 26 دسامبر 2019 تراست پروژه دانشگاه القادر را ثبت کرد.