دادگاه عالی قانون واکسن کووید-19 را برای مشاغل آمریکایی متوقف کرد

واشنگتن: دیوان عالی دولت بایدن را از اجرای الزامی مبنی بر واکسینه شدن کارمندان در مشاغل بزرگ در برابر کووید-19 یا انجام آزمایش هفتگی و استفاده از ماسک در محل کار منع کرده است.
در همان زمان، دادگاه به دولت اجازه می دهد تا با دستور واکسن برای اکثر کارکنان مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده ادامه دهد.
دستورات دادگاه در روز پنجشنبه در جریان افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، تلاش های دولت برای افزایش نرخ واکسیناسیون در میان آمریکایی ها بود.
اکثریت محافظه کار دادگاه به این نتیجه رسیدند که دولت با تلاش برای تحمیل قانون واکسن یا آزمایش اداره ایمنی و بهداشت شغلی بر مشاغل آمریکایی با حداقل 100 کارمند، از اختیارات خود فراتر رفته است. بیش از 80 میلیون نفر تحت تأثیر قرار می گرفتند.
«OSHA قبلاً هرگز چنین دستوری را تحمیل نکرده بود. کنگره هم این کار را نکرده است. در واقع، اگرچه کنگره قوانین قابل توجهی را برای رسیدگی به همه‌گیری کووید-19 وضع کرده است، اما از تصویب هرگونه اقدامی مشابه آنچه OSHA در اینجا اعلام کرده است خودداری کرده است.» محافظه‌کاران در یک نظر بدون امضا نوشتند.
در مخالفت، سه لیبرال دادگاه استدلال کردند که این دادگاه است که با جایگزین کردن قضاوت های خود به جای کارشناسان بهداشت، بیش از حد به کار می پردازد. استفان بریر، النا کاگان و سونیا سوتومایور، قاضی دادگاه در مخالفت مشترک خود نوشتند: «دیوان با اقدام خارج از صلاحیت خود و بدون مبنای قانونی، احکام مقامات دولتی را که مسئولیت پاسخگویی به شرایط اضطراری بهداشتی در محل کار را به عهده دارند، لغو می‌کند».
دستور واکسنی که دادگاه اجازه می دهد در سراسر کشور اجرا شود، تقریباً همه کارکنان مراقبت های بهداشتی در کشور را پوشش می دهد.
به گفته مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 208 میلیون آمریکایی، 62.7 درصد از جمعیت، کاملاً واکسینه شده اند و بیش از یک سوم از آنها واکسن های تقویت کننده دریافت کرده اند. هر نه قاضی واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند.