دادگاه میانمار احکام دادگاه سوچی را به 10 ژانویه موکول کرد

به گفته یک منبع آگاه، دادگاهی در میانمار که تحت حاکمیت نظامی است، احکامی را که قرار بود در دو مورد محاکمه آنگ سان سوچی، رهبر مخلوع این کشور صادر کند، به 10 ژانویه به تعویق انداخته است.
دادگاه قرار بود روز دوشنبه در مورد اتهاماتی که شامل داشتن واکی تاکی های بدون مجوز، دومین پرونده از نزدیک به ده ها پرونده علیه سوچی است که مجموعاً بیش از 100 سال حبس را در پی دارد، تصمیم بگیرد. او همه اتهامات را رد می کند.
حامیان برنده جایزه نوبل سوچی، 76 ساله، می گویند که پرونده های علیه او بی اساس است و برای پایان دادن به چالشی که او برای کنترل قدرت ارتش ایجاد می کند، طراحی شده است.
سوچی، دختر قهرمان استقلال میانمار از بریتانیا، رهبری یک دولت غیرنظامی را بر عهده داشت تا اینکه این دولت سرنگون شد و در کودتای نظامی 1 فوریه بازداشت شد.
او در حال گذراندن دو سال حبس در مکانی نامشخص پس از مجرم شناخته شدن در 7 دسامبر به اتهام تحریک و نقض محدودیت های ویروس کرونا است.
سوچی به دلیل مخالفت با حکومت نظامی سال‌ها را در حبس خانگی گذراند، اما در سال 2010 آزاد شد و لیگ ملی برای دموکراسی خود را به پیروزی قاطع در انتخابات سال 2015 هدایت کرد.
حزب او بار دیگر در نوامبر سال گذشته پیروز شد، اما ارتش گفت که در رای گیری تقلب شد و چند هفته بعد قدرت را به دست گرفت. کمیسیون انتخابات در آن زمان شکایت ارتش را رد کرد.
میانمار از زمان کودتا با صدها نفر در تظاهرات و جنگ علیه ارتش کشته شدند.