دادگاه پاکستان برای کمک به عمران خان، درخواست وثیقه او را در 9 مورد تمدید کرد

اسلام آباد: دادگاه عالی اسلام آباد روز پنج شنبه پس از حضور شخصاً در پی اخطار دادگاه، درخواست وثیقه او را در 9 مورد تمدید کرد.
در 18 آوریل، IHC وثیقه خان را در 8 مورد – از جمله موارد خشونت در خارج از مجتمع قضایی فدرال – تا 3 مه تمدید کرد. روز چهارشنبه، دادگاه از او خواست در جلسه دادگاه شرکت کند و در 9 مورد درخواست وثیقه یک روزه را تمدید کرد. .
خان روز پنجشنبه در مقابل یک شعبه دو نفره دادگاه عالی اسلام آباد به ریاست عامر فاروق، رئیس قاضی حاضر شد و به او هشدار داده بود که ممکن است وثیقه موقت او را به دلیل غیبت مداوم او در جلسات رسیدگی لغو کند.
دادگاه پس از استماع درخواست های متعدد، وثیقه حمایتی را به مدت 10 روز در هفت پرونده مربوط به خشونت در خارج از مجتمع قضایی فدرال در اسلام آباد تمدید کرد. دادگاه همچنین به خان دستور داد تا در این مدت برای وثیقه دائمی در دادگاه منطقه مربوطه حاضر شود.
دادگاه همچنین وثیقه‌ها را تا 9 ماه مه در پرونده شورش و پرونده دیگر مربوط به اتهامات سوء قصد به قتل که توسط محسن رنجها، نماینده پاکستان مسلمان لیگ نواز تشکیل شده بود، تمدید کرد.
تدابیر امنیتی در اطراف دادگاه قبل از حضور خان که صبح امروز از لاهور به پایتخت فدرال سفر کرد تا وثیقه موقت را تامین کند، تشدید شده بود.
در این مراسم تدابیر امنیتی دقیقی اتخاذ شد. سیم خاردار و کانتینرها نیز برای اطمینان از نظم و قانون در منطقه قرار داده شد. خان هنگام حضور در دادگاه روی ویلچر بود، زیرا جراحات گلوله روی پایش التیام نیافته بود. نخست‌وزیر سابق از یک حمله سال گذشته جان سالم به در برد.
پیش از این، حزب خان ویدئویی را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد خودروی بازیکن سابق کریکت 70 ساله که توسط هوادارانش محاصره شده بود، از طریق تدابیر شدید امنیتی به ورودی دادگاه عالی اسلام‌آباد می‌رسید.
حزب او همچنین بیانیه ویدئویی کوتاهی از رئیس حزب هنگام عزیمت به اسلام آباد منتشر کرد.
«(ما) به دادگاه ها احترام می گذاریم، پس ظاهر خواهد شد [before the court] خان که روی ویلچر نشسته بود تا به ماشین منتقل شود، با وجود درد و تورم پا گفت. او گفت که اگر تصمیم مساعدی نگیرند، مانند «کسانی که علیه قضات تبلیغ می کنند» نیست. جیو تی وی گزارش داد.
خان ادعا کرد که به دادگاه عالی لاهور اطلاع داده است که برای ترور او پیشنهاد شده است.
او مدعی شد: «یک بار در وزیرآباد و بار دوم در مجتمع قضایی در تاریخ 18 مارس» و از مردم خواست تا برای نمایش همبستگی با عمر عطا بندیال رئیس دادگستری پاکستان به خیابان‌ها بیایند.
وی با بیان اینکه مافیا در برابر رئیس قوه قضائیه جهنمی کرده است، گفت: «مافیا» بین مردم تقسیم شده است. دادگاه عالی (SC) و قانون اساسی را زیر پا گذاشته بود.
وی همچنین از دولت فعلی به دلیل فرار از انتخابات که قرار بود ظرف 90 روز پس از انحلال مجالس برگزار شود، انتقاد کرد.
روابط بین قوه قضائیه و ائتلاف حاکم از زمانی که دولت حاکم تحت رهبری حزب مسلم لیگ نواز پاکستان برای لایحه قانونی 2023 دادگاه عالی (عمل و رویه) با هدف سلب اختیارات ریاست قوه قضائیه فشار آورده است، تیره شده است. suo motu به صورت فردی اطلاع داده و هیئتی از قضات را برای رسیدگی به پرونده ها تشکیل دهید.
خان از زمان برکناری خود از قدرت در آوریل سال گذشته در بیش از صد پرونده دست داشته است. او ادعا می کند که این پرونده ها دارای انگیزه سیاسی است.
خان در گفتگوی غیررسمی خود با خبرنگاران در داخل دادگاه گفت که تعداد پرونده های جدید علیه او در حال افزایش است و به زودی یک قرن دوگانه تکمیل خواهد شد.