دادگاه پاکستان درخواست عمران خان نخست وزیر سابق برای رد پرونده افترا علیه وی را رد کرد

لاهور: دادگاه پاکستان روز جمعه درخواست عمران خان نخست وزیر پیشین برای اخراج 10 میلیارد روپیه را رد کرد. افترا شکایت نخست وزیر شهباز شریف علیه او.
دادگاه جلسات به نخست وزیر شریف دستور داد تا در جلسه بعدی در 20 مه شواهدی را علیه خان ارائه کند. این پرونده در شش سال گذشته در جریان بوده است.
در دادرسی روز جمعه، وکیل خان استدلال کرد که دعوای افترا که توسط شریف ارائه شده است قابل رد است. با این حال، وکیل نخست‌وزیر با این درخواست مخالفت کرد و استدلال کرد که متهم این درخواست را تنها برای «تاخیر در رسیدگی به شکایت و ناکام گذاشتن روند دادگاه» ارائه کرده است.
او گفت که خان قبلاً حق خود برای دفاع از دعوی را از طریق دستوری که دادگاه بدوی در نوامبر سال گذشته صادر کرده بود، از دست داده بود.
وی گفت: متهم حق نداشت چنین درخواستی برای ممانعت از روند رسیدگی به دعوی ارائه کند.
قاضی ناحیه و جلسات اضافی، محمد عرفان بصره پس از شنیدن استدلال‌های هر دو طرف مشاهده کرد که درخواست خان دلیلی ندارد و از این رو رد می‌شود.
شریف در سال 2017 شکایتی را برای افترا علیه خان به اتهام ارائه 10 میلیارد روپیه از طریق یکی از دوستان مشترک خود در ازای پس گرفتن این پرونده تنظیم کرد. پرونده اسناد پاناما از دیوان عالی کشور
شریف به دنبال صدور حکمی برای بازیابی 10 میلیارد روپیه به عنوان غرامت از خان برای انتشار محتوای افتراآمیز بود.