دریاسالار ارشد ایالات متحده در مورد تهدید چین در انجمن هالیفاکس هشدار داد

هالیفاکس: رئیس فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده روز شنبه گفت که ایالات متحده و متحدانش باید با احساس فوریت بیشتری در بحبوحه افزایش تنش ها و اقدامات نظامی قاطعانه فزاینده چین عمل کنند.
دریاسالار جان سی آکیلینو در جریان دیدار با متحدان خود در مجمع بین المللی امنیت هالیفاکس بر تعهد آمریکا به دستیابی به منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام تاکید کرد.
به آنچه چینی ها گفته اند نگاه کنید. پرزیدنت شی (جین پینگ) نیروهای خود را موظف کرده است تا سال 2027 در سطح برابری نظامی با ایالات متحده باشند. این سخنان اوست.”
آکیلینو گفت که ایالات متحده و متحدانش باید بیشتر با یکدیگر در آب های بین المللی همکاری کنند تا در صورت نیاز بتوانند به سرعت با یکدیگر همکاری کنند.
او گفت: «ما باید زودتر و سریع‌تر توانایی‌ها را ارائه کنیم.
تنش ها با اعزام تعداد فزاینده ای از جت های جنگنده توسط ارتش چین در نزدیکی جزیره خودمختار تایوان که پکن آن را بخشی از قلمرو خود می داند، افزایش یافته است. چین تهدید کرده است که در صورت لزوم از زور برای اتحاد با آن استفاده خواهد کرد.
این هفته کشتی‌های گارد ساحلی چین نیز دو قایق فیلیپینی را که مواد مورد نیاز منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی را حمل می‌کردند مسدود و آب پاشیدند، زیرا مناقشات طولانی مدت ارضی در این آبراه استراتژیک شعله‌ور شد.
چین تقریباً تمام دریای چین جنوبی را مدعی است و برای تثبیت ادعاهای خود، هفت سوله را به پایگاه های جزیره ای محافظت شده با موشک تبدیل کرده است، تنش ها را تشدید می کند و مدعیان رقیب و دولت های غربی به رهبری ایالات متحده را نگران می کند.
رئیس‌جمهور شی نظارت بر سیاست خارجی قاطعانه و گسترش شاخه نظامی حزب، ارتش آزادیبخش خلق، داشته است. این کشور پس از ایالات متحده دومین بودجه نظامی جهان را دارد و در حال توسعه زیردریایی ها، هواپیماهای رادارگریز و موشک های بالستیک است که می توانند کلاهک های هسته ای حمل کنند.
آکیلینو گفت: “آنها با سرعت بسیار بالایی کار می کنند.”
ایالات متحده و متحدانش هدف یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز را برای تضمین صلح، ناوبری آزاد و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین در خطوط دریایی کلیدی بین‌المللی ترویج می‌کنند، اقدامی که ژاپن، استرالیا و هند نیز در چارچوبی به آن پیوستند. معروف به چهار. گفت و گوی راهبردی به عنوان اقدامی برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه تلقی می شود.
بریتانیا و فرانسه و همچنین برخی از کشورها نیز توجه خود را به منطقه معطوف کرده و اخیراً تمرینات نظامی مشترکی را برگزار کردند.
چین از فعالیت های دریایی رو به رشد خود دفاع کرده و گفته است که حق دارد از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه خود دفاع کند.
ما برای ارزش‌ها و توانایی‌مان برای آزادی می‌جنگیم. آکیلینو گفت، اینها مخاطرات هستند.
«تفاوت بین آزاد و باز یا استبدادی و بسته. دوست دارید جزئی از کدام هند و اقیانوس آرام باشید؟ این برای کشورهای همفکر روشن است.»
آکیلینو روز جمعه با رئیس دفاع کانادا به همراه وزیر دفاع کانادا دیدار کرد.
مجمع بین المللی امنیت هالیفاکس در سیزدهمین سال خود، مقامات دفاعی و امنیتی کشورهای دموکراسی غربی را به خود جذب می کند. هر سال حدود 300 نفر در یک محیط صمیمی در هتل Westin هالیفاکس گرد هم می آیند.