در بحبوحه تنش های گسترده تر بر سر برنامه هسته ای، ایران از جدیدترین نسخه موشک بالستیک رونمایی کرد

تهران: ایران روز پنجشنبه از آخرین نسخه خود با سوخت مایع رونمایی کرد. موشک بالستیک خرمشهر در بحبوحه تنش های گسترده تر با غرب بر سر برنامه هسته ای آن.
مقامات به نمایش گذاشتند خرمشهر-4 به خبرنگاران در یک رویداد در تهران، با موشک روی یک پرتابگر کامیونی.
سرلشکر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع گفت: این موشک می‌تواند در مدت کوتاهی برای پرتاب آماده شود.
مقامات ایرانی این موشک را دارای برد 2000 کیلومتری با کلاهک 1500 کیلوگرمی (3300 پوند) توصیف کردند. آنها همچنین فیلم های بدون تاریخ منتشر کردند که ظاهراً پرتاب موفقیت آمیز موشک را نشان می دهد.
نام خرمشهر-۴ از نام یکی از شهرهای ایران گرفته شده است که صحنه درگیری‌های سنگین در دوران جنگ بود جنگ ایران و عراق در دهه 1980
این موشک همچنین خیبر نامیده می‌شود که بنام قلعه‌ای یهودیان توسط مسلمانان در قرن هفتم فتح شد – در عربستان کنونی.
تنش‌های منطقه‌ای احتمالاً در آن نقش داشته است نمایش موشکی ایران پنجشنبه. یک نمونه مینیاتوری از گنبد صخره طلایی اورشلیم در محوطه مسجد الاقصی، مکانی مقدس در اسلام و یهودیت که یهودیان آن را کوه معبد می نامند، در کنار پرتابگر متحرک قرار داشت.
ایران اسرائیل را دشمن اصلی خود می داند و گروه های شبه نظامی ضد اسرائیلی را در سرزمین های فلسطینی و کشورهای اطراف تسلیح می کند.
تنش‌ها بین دو کشور بالاست، به‌ویژه زمانی که ایران اورانیوم غنی‌سازی می‌کند بیش از هر زمان دیگری به سطح درجه تسلیحات نزدیک‌تر است. خرمشهر می تواند به اسرائیل برسد.
با این حال، مشخص نیست که چرا این موشک خرمشهر-4 نامیده شده است، زیرا تنها دو نوع دیگر از این موشک به طور عمومی شناخته شده است. این موشک با الگوبرداری از موشک بالستیک موسودان کره شمالی ساخته شده است.