در تغییر عمده، هفته کاری امارات از دوشنبه تا جمعه خواهد بود

دبی: امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد هفته کاری رسمی این کشور به دوشنبه به جمعه تغییر می‌کند، تغییری بزرگ که امت اسلامی را که خانه مؤسسات مالی بزرگ است مطابق با برنامه‌های غربی می‌سازد.
این تصمیم که قرار است از ماه آینده اجرایی شود، کشور عربی خلیج فارس را که محل اقامت ابوظبی و دبی است، به یکی از معدود مکان‌هایی در خاورمیانه تبدیل می‌کند که به جای روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هفته کاری، در ساعات غربی کار می‌کنند.
در این اطلاعیه آمده است که کارمندان دولت نیم روز در روز جمعه، روز مقدس سنتی مسلمانان، کار خواهند کرد و سپس شنبه و یکشنبه را تعطیل خواهند کرد.
تغییر دولت احتمالاً شاهد این خواهد بود که صنایع خصوصی و مدارس نیز مانند سال 2006، زمانی که هفته از شنبه به چهارشنبه تغییر کرد – یک هفته کاری اسلامی در برخی از کشورهای مسلمان، مانند ایران و افغانستان، دنبال شد.
دولت امارات از این تصمیم استقبال کرد و آن را “اولین کشور در جهان معرفی کرد که هفته کاری ملی را کوتاهتر از هفته جهانی پنج روزه معرفی کرد” – اشاره ای به تبدیل شدن جمعه به یک روز کاری نیم روزه.
در این بیانیه آمده است: «آخر هفته تمدید شده به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت امارات برای تقویت تعادل بین کار و زندگی و افزایش رفاه اجتماعی است.»