در میان افزایش ثبت نام الکترونیکی کلاهک H-1B، USCIS سوء استفاده از برنامه ویزا را رد می کند.

بمبئی: خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اعلام کرده است که 7,58,994 ثبت نام واجد شرایط برای فصل سقف H-1B برای پایان مالی 30 سپتامبر 2024 دریافت کرده است – این افزایش 60 درصدی نسبت به ثبت نام واجد شرایط در سال گذشته است. استخر.
از این تعداد، USCIS 1،10،791 ثبت نام را انتخاب کرد تا سهمیه سالانه 85000 H-1B را برآورده کند (تعداد بیشتری از متقاضیان بر خلاف سهمیه انتخاب می شوند تا به دلیل انکار در طول پردازش یا لغو توسط کارفرمایان حامی). این بدان معناست که ثبت نام کنندگان 14.6 درصد شانس انتخاب داشتند که بسیار کمتر از نرخ انتخاب سال گذشته 26.9 درصد بود.

در پس‌زمینه این آمار، واحد مهاجرت دولت آمریکا نگرانی‌هایی را در مورد سوء استفاده از برنامه ویزای H-1B ابراز کرده است. “تعداد زیاد ثبت نام های واجد شرایط برای ذینفعان دارای چندین ثبت نام واجد شرایط – بسیار بیشتر از سال های گذشته، نگرانی های جدی را ایجاد کرده است که ممکن است برخی سعی کرده اند با همکاری مشترک برای ارسال چندین ثبت نام از طرف یک ذینفع، مزیتی ناعادلانه به دست آورند. این ممکن است به طور ناعادلانه شانس انتخاب آنها را افزایش داده باشد.»
در سال 2019، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) فرآیند ثبت نام الکترونیکی کلاهک H-1B را با هزینه 10 دلار برای هر ثبت نام معرفی کرد. کارفرمایان حامی ملزم به ثبت الکترونیکی ذینفعان (کارمندانی که می خواهند تحت مسیر H-1B استخدام کنند) هستند. پس از آن باید درخواست های سقف H-1B فقط برای آن دسته از ذینفعانی که در فرآیند قرعه کشی انتخاب شده اند، ثبت شوند.
TOI در نسخه خود در 17 مارس، در زمینه قطعی که در پرتال ثبت الکترونیکی H-1B با آن مواجه شد، به احتمال سوء استفاده از طریق ثبت نام های متعدد اشاره کرد.

در سال 2021، شکایتی که توسط نزدیک به 500 اتباع خارجی که در قرعه کشی انتخاب نشده بودند تنظیم شد، اشاره کرد که فرآیند ثبت نام الکترونیکی در حال حاضر به اتباع خارجی اجازه می دهد تا تعداد نامحدودی از ثبت نام ها را از طرف خود توسط کارفرمایان متعدد ارسال کنند. این امر منجر به ایجاد کل صنعت به اصطلاح “مشاوران H-1B” و کارفرمایان ساختگی شده است که از قوانین ثبت نام سقف معیوب سوء استفاده کرده و از کارگران احتمالی برای ثبت چندین ثبت نام از طرف آنها هزینه می کنند، حتی زمانی که هیچ پیشنهاد شغلی با حسن نیت از طرف آنها وجود ندارد. یک کارفرمای واجد شرایط این پرونده رد شد، زیرا اقدامات اصلاحی برای اطمینان از یک سیستم عادلانه باید انجام شود.
در حالی که کارفرمایان حامی موظفند تأیید کنند که ثبت نام منعکس کننده یک پیشنهاد شغلی قانونی است و این سازمان با افراد یا نهادهای دیگر برای ثبت نام کار نکرده است تا شانس انتخاب را به طور ناعادلانه افزایش دهد، کارشناسان مهاجرت می گویند این مرحله چندان مؤثر نبوده است.
USCIS در بیانیه خود می افزاید: «بر اساس شواهد از فصل های سقف H-1B برای سال مالی 2023 و مالی 2024، USCIS قبلاً تحقیقات گسترده ای در مورد کلاهبرداری انجام داده است، بر این اساس درخواست ها را رد و لغو کرده است، و در حال آغاز ارجاعات اجرای قانون برای جنایی است. پیگرد قانونی.”

وکسلر توضیح می‌دهد: «شرایطی وجود دارد که در آن یک شهروند خارجی می‌تواند به‌طور مشروع برای بخت‌آزمایی توسط چندین نهاد ثبت‌نام شود – به عنوان مثال، زمانی که یک تبعه خارجی پیشنهادهای شغلی با حسن نیت از چندین کارفرمای غیرمرتبط دریافت کرده است. با این حال، زمانی که حامیان مالی پیشنهادات شغلی با حسن نیت ارائه نمی دهند و سعی می کنند به طور ناعادلانه شانس انتخاب ذینفع در قرعه کشی را افزایش دهند، ثبت نام های متعدد مشکل ساز می شود. افزایش امسال نگرانی‌هایی را در مورد سوء استفاده احتمالی از سیستم ثبت H-1B ایجاد کرده است، و باعث شد USCIS تحقیقات را آغاز کند و در برخی موارد ارجاع جنایی به مجریان قانون را آماده کند.
شانس پایین 14.6 درصدی انتخاب، نگرانی هایی را برای کارفرمایان حامی واقعی ایجاد کرده است که قادر به جذب کارمندان ماهر لازم نیستند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا USCIS قرعه کشی دوم را انجام خواهد داد یا خیر. ممکن است به یاد بیاورید که در طول فصل های مالی 2021 و 2022، USCIS چندین انتخاب برای رسیدن به سقف 85000 انجام داد، اما در طول فصل گذشته این کار را انجام نداد.