در میان ترس Omicron، ریو جشن بزرگ سال نو را لغو کرد

ریودوژانیرو: ریودوژانیرو “با اندوه” تصمیم گرفته است که جشن بزرگ سال نوی خود را به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد شیوع نوع جدید کووید-19 موسوم به Omicron لغو کند.
این حرکت همچنین باعث ایجاد شک و تردید در مورد کارناوال نمادین شهر در ماه فوریه می شود.
شهردار ادواردو پائس روز شنبه در توییتر اعلام کرد: “ما جشن رسمی جشن سال نو را در ریو لغو می کنیم.”
او افزود که این تصمیم “با اندوه” گرفته شد، اما با توجه به گسترش سریع Omicron. تا به امروز شش مورد از این نوع در برزیل تایید شده است.
این تصمیم پس از بحث‌های فشرده بین مقامات شهری و کارشناسان بهداشت برزیل، با ورود Omicron پس از ماه‌ها که وضعیت ویروس در کشور به طور قابل‌توجهی بهبود یافته بود، وارد شد.
اما در پایان پیس گفت: “بیایید به علم احترام بگذاریم” و رویکردی محتاطانه در پیش بگیریم.
بیش از 20 شهر دیگر برزیل، از جمله سائوپائولو پرجمعیت، قبلاً جشن های پایان سال را لغو کرده اند.
روز پنجشنبه، پیس گفت که مردم اکنون برای ورود به سالن های زیبایی، رستوران ها، بارها و هتل ها به گواهی واکسیناسیون کووید-19 نیاز دارند. آنها قبلا در سینماها، تئاترها، سالن های ورزشی، موزه ها و استادیوم های ورزشی مورد نیاز بودند.
جشن‌های سال نوی شهر، شامل موسیقی رقص شاد و نمایش‌های آتش‌بازی فوق‌العاده، معمولاً حدود سه میلیون نفر را به ساحل معروف کوپاکابانا می‌آورد.
اما حتی بدون آتش بازی، پیس بعداً به خبرنگاران گفت، “شهر جادویی، باورنکردنی، دلپذیر باقی می ماند” و “گردشگران واکسینه شده بسیار مورد استقبال قرار خواهند گرفت.”
او همچنین به دنبال ابراز خوش بینی در مورد کارناوال بود و خاطرنشان کرد که هنوز سه ماه تا آن زمان باقی مانده است.
در همین حال، مدارس معروف سامبا ریو به کار آماده سازی ادامه می دهند – تمرین حرکات رقص، آماده سازی شناورها و ایجاد لباس های عجیب و غریب.
کووید-19 بیش از 615000 نفر را در برزیل گرفته است – پس از ایالات متحده.