دست‌کم هشت نفر در سیل در مالزی کشته شدند که تلاش‌های امداد و نجات متوقف شد

کوالالامپور: مقامات روز دوشنبه گفتند که در حالی که دولت با انتقاد مردم و قانونگذاران مخالف در مورد تلاش های نجات خود مواجه شده است، حداقل هشت نفر در سیل که مالزی را ویران کرده است، جان خود را از دست داده اند.
سیل در سواحل شرقی مالزی در طول فصل سالانه باران‌های موسمی بین اکتبر و مارس رایج است، اما بارش‌های شدید غیرمعمولی که از روز جمعه آغاز شد، خدمات اورژانس را در سراسر کشور تحت فشار قرار داده است.
مالزی ارتش و سایر آژانس های امنیتی خود را در هفت ایالت بسیج کرده است که بدترین سیل در سلانگور، ثروتمندترین و پرجمعیت ترین منطقه کشور رخ داده است.
به گزارش خبرگزاری دولتی برناما، پلیس سلانگور از کشف جسد هشت نفر در سیل روز دوشنبه خبر داد.
آنها شامل چهار نفر در تامان سری مودا، محله‌ای در منطقه شاه علم هستند، جایی که گمان می‌رود هنوز بسیاری از مردم در خانه‌ها و ساختمان‌های آپارتمانی محبوس هستند، زیرا تلاش‌های نجات به دلیل کمبود قایق و نیروی انسانی با مشکل مواجه شده است.
وزیر ارشد این ایالت در توییتر گفت بیش از 32000 آواره از سلانگور از روز دوشنبه به پناهگاه های موقت منتقل شده اند.
اما مشخص نیست که چند نفر دیگر با قطع خطوط ارتباطی در بسیاری از مناطق ایالت نجات پیدا می کنند.
قانونگذاران اپوزیسیون روز دوشنبه از مقامات به دلیل تاخیر در پاسخ انتقاد کردند.
هانا یئو، قانونگذار حزب اقدام دموکراتیک به خبرنگاران در پارلمان گفت: «امشب سومین شب خواهد بود، مردم هنوز برای قایق ها فریاد می زنند.
ما می خواهیم (دولت) فورا کمک ها را فعال کند تا دیگر اجساد پیدا نکنیم.»
نخست وزیر اسماعیل صبری یعقوب روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که به همه آژانس ها دستور داده است تا عملیات “تهاجمی تر” را برای کمک به آسیب دیدگان در تامان سری مودا انجام دهند.
سازواتو رملی، ساکن تامان سری مودا، 43 ساله، و خانواده اش پس از بیش از دو روز گیر افتادن در خانه خود، روز دوشنبه توسط دوستانش نجات یافتند.
او به رویترز گفت: “کمک دولت هرگز برای ما نیامد، ما فقط از والدین کودکانی که از آنها مراقبت می کردم کمک گرفتیم.”
او افزود: «من واقعاً امیدوارم که مسئولان بتوانند سریع‌تر عمل کنند و توجه بیشتری به مردم اینجا داشته باشند».