دولت بریتانیا از سوپرمارکت‌ها می‌خواهد قیمت مواد غذایی اساسی را محدود کنند

لندن: تلگراف گزارش داد، دولت بریتانیا به دنبال برنامه‌هایی برای محدود کردن خرده‌فروشان بر قیمت اقلام غذایی اساسی مانند نان و شیر است، زیرا قیمت این اقلام ضروری همچنان در حال افزایش دو رقمی است.
با این حال، در مورد چنین کنترل قیمت، وزیر بهداشت پرسید استیو بارکلی روز یکشنبه به تلویزیون بی‌بی‌سی گفت که «درک من نبود».
نخست وزیر ریشی سوناکتلگراف روز شنبه گزارش داد که دفتر شماره 10 در حال مذاکره با سوپرمارکت ها در مورد معامله ای مشابه معامله در فرانسه است که در آن خرده فروشان بزرگ “کمترین مقدار ممکن” را دریافت می کنند.
دفتر نخست وزیری به درخواست رویترز برای توضیح درباره این گزارش که به نقل از منابعی در داخل دولت استناد می کند، پاسخی نداد.
بارکلی به بی‌بی‌سی گفت: «درک من این است که دولت به طور سازنده با سوپرمارکت‌ها کار می‌کند تا چگونه نگرانی‌های واقعی در مورد تورم مواد غذایی و هزینه زندگی را برطرف کنیم و این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که به تأثیر آن بر تأمین‌کنندگان نیز توجه داشته باشد». تلویزیون.
بریتانیا بالاترین نرخ تورم مواد غذایی در اروپای غربی را دارد و قیمت‌ها در سال گذشته بیش از 19 درصد افزایش یافته است که بدترین تورم از دهه 1970 تاکنون است. بودجه خانوارها نیز به دلیل افزایش قیمت انرژی تحت فشار قرار گرفته است که تا حدی به دلیل جنگ در اوکراین افزایش یافته است.
سوپرمارکت‌های بزرگی مانند تسکو و ساینزبری در هفته‌های اخیر کاهش قیمت برخی اقلام غذایی را اعلام کرده‌اند.
کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC)، که نماینده تمام سوپرمارکت‌های بزرگ است، مقررات جدید دولت را مسئول بسیاری از هزینه‌ها دانست و در بیانیه‌ای از آن خواست که قوانین را «به‌جای ایجاد مجدد کنترل‌های قیمتی به سبک دهه 1970» ساده‌سازی کند.
اندرو اوپی از BRC گفت: “این هیچ تفاوتی در قیمت ها ایجاد نمی کند. قیمت های بالای مواد غذایی نتیجه مستقیم افزایش هزینه های انرژی، حمل و نقل و نیروی کار و همچنین قیمت های بالاتری است که به تولید کنندگان مواد غذایی و کشاورزان پرداخت می شود.”