دولت بریتانیا: مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم و رویدادهای مرتبط با آن 162 میلیون پوند هزینه داشت.

لندن: مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم و رویدادهای مرتبط پس از مرگ او در سپتامبر گذشته هزینه داشت مالیات دهندگان بریتانیا دولت روز پنجشنبه در اولین برآورد عمومی خود، نزدیک به 162 میلیون پوند (201 میلیون دلار) را فاش کرد.
مراسم تشییع جنازه دولتی طولانی ترین پادشاه بریتانیا که در 19 سپتامبر برگزار شد، مستلزم یک عملیات امنیتی گسترده برای صدها تن از سران کشورهای خارجی و اعضای سلطنتی بود.
این به دنبال صدها هزار نفر بود که روزها برای تماشای تابوت او در حالی که در پارلمان بریتانیا در لندن و ادینبورگ بود، در صف ایستاده بودند، که همچنین به ترتیبات امنیتی و لجستیکی پرهزینه نیاز داشت.
جان گلن وزیر دارایی در بیانیه ای کتبی به پارلمان گفت که کل هزینه تخمینی به 161.7 میلیون پوند رسیده است و وزارت کشور – مسئول پلیس – بیشترین سهم (73.7 میلیون پوند) را به خود اختصاص داده است.
وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش 57.4 میلیون پوند هزینه کرد، در حالی که دولت اسکاتلند 18.8 میلیون پوند هزینه کرد.
گلن گفت: «مرگ والاحضرت ملکه الیزابت دوم در 8 سپتامبر 2022 و دوره سوگواری ملی پس از آن لحظه ای از اهمیت ملی بسیار بود.
«اولویت‌های دولت این بود که این رویدادها بدون مشکل و با عزت مناسب برگزار شود و در عین حال امنیت و امنیت عمومی را تضمین کند.»
این افشاگری اندکی پس از تاجگذاری پسر الیزابت، پادشاه چارلز سوم در اوایل ماه جاری، با لایحه احتمالی آن که ابروها – و شکایات – را برانگیخت و بسیاری از بریتانیایی ها با بدترین بحران هزینه زندگی در یک نسل دست و پنجه نرم می کنند، صورت می گیرد.
کاخ باکینگهام گزارش ها مبنی بر اینکه مجموع آن عملیات امنیتی گسترده به بیش از 100 میلیون پوند می رسد را رد کرده است.
بیش از 5000 افسر پلیس از سراسر بریتانیا از 10 روز مراسم تشریفاتی به مناسبت مرگ ملکه فقید و رسیدن فوری چارلز به تاج و تخت در سپتامبر گذشته حمایت کردند.
بسیاری برای حمایت از رویدادهایی که در لندن و اسکاتلند اتفاق می‌افتند، جابجا شدند، جایی که او در سن 96 سالگی پس از یک سال کاهش سلامتی در املاک خود در Balmoral درگذشت.
همچنین پلیس در ویندزور، در غرب پایتخت بریتانیا، و در نورفولک، در شمال شرقی آن، جایی که املاک خانواده سلطنتی ساندرینگهام واقع شده، مورد نیاز بود.
روز تشییع جنازه بزرگترین عملیات پلیسی در آن زمان بود که پلیس متروپولیتن لندن انجام داده بود و مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک 2012 را شکست داد.
از آن زمان، عملیات حول تاجگذاری 6 مه، که منجر به رهبری عملیات متشکل از 11500 افسر، کارمند و داوطلب انجام وظیفه شد، قرار گرفت.
ضد سلطنت طلبان تاج گذاری را “رژه غرور” و هدر دادن پول کمیاب عمومی نامیده اند.
اما حامیان مخالفت کرده‌اند که جشن آخر هفته، که شامل تعطیلات عمومی اضافی نیز می‌شود، هزینه‌های اضافی مردم و بازدید گردشگران از بریتانیا را می‌پردازد.