دولت مالزی به دلیل کندی پاکسازی پس از سیل های مرگبار زیر آتش گرفت

شاه عالم: دولت مالزی روز دوشنبه مورد انتقاد قرار گرفت زیرا ساکنان این کشور آن را متهم کردند که پس از بدترین سیل در سال‌های اخیر، بسیار کند واکنش نشان داده است.
روزها باران سیل آسا باعث طغیان رودخانه ها در هفته گذشته شد و شهرها را باتلاقی کرد و ده ها هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرد.
در حالی که ساکنان و داوطلبان به پاکسازی گسترده ادامه دادند، وسایل آسیب دیده و اثاثیه خیس شده در خیابان ها و بیرون خانه ها در مناطق سیل زده انباشته شد.
بسیاری از مقامات ناامید بودند.
اسنیاتی اسماعیل که در یک منطقه مسکونی در شاه علم، مرکز ایالت سلانگور زندگی می کند، گفت: “من عصبانی هستم. هیچ کمکی از سوی دولت وجود ندارد. ما برای بازسازی زندگی خود به پول نقد نیاز داریم.”
او در حالی که دو فرزندش به تمیز کردن او کمک می کردند به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه جا گل و لای است، همه چیز ویران شده است.
تپه زباله های رها شده در این منطقه پس از سیل نیز ترس از شیوع بیماری را برانگیخته است.
سلانگور که کوالالامپور پایتخت مالزی را احاطه کرده است، ایالتی بود که بیشترین آسیب را از سیل دید.
بسیاری از ساکنان شاه عالم برای روزها در خانه های خود سرگردان مانده بودند و تقریباً هیچ غذای نداشتند، قبل از اینکه در یک عملیات نجات آشفته با قایق ها تخلیه شوند.
کارتیک رائو یکی از ساکنان این شهر به خبرگزاری فرانسه گفت: «دولت در مأموریت نجات کاملاً کند عمل کرده است.
و اکنون در عملیات پاکسازی کند هستند، حتی پس از گذشت هفت روز، زباله های این محله پاکسازی نشده است.
نخست وزیر اسماعیل صبری یعقوب به “ضعف” در واکنش به سیل اعتراف کرده است، اما قول بهبود در آینده را داده است.
مالزی سالانه در طول فصل باران های موسمی، از نوامبر تا فوریه، تحت تاثیر سیل قرار می گیرد، اما سیل های این ماه بدترین از سال 2014 بوده است.
مقامات گفتند که آنها حداقل 48 نفر را در سراسر مالزی کشته و پنج نفر ناپدید شده اند.
گرم شدن کره زمین با تشدید سیل ها مرتبط است. از آنجایی که جو گرمتر آب بیشتری را در خود نگه می دارد، تغییرات آب و هوایی خطر و شدت سیل ناشی از بارندگی شدید را افزایش می دهد.
کاویتا ماراتا، 39 ساله، و چهار فرزندش پس از بالا آمدن سیلاب به طبقه دوم خانه آنها در شاه علم، توسط یک قایق نجات یافتند. شوهرش فوت کرد
او گفت: «سیل زندگی ما را نابود کرده است.