دولت پاکستان قاطعانه پیشنهاد مذاکرات عمران را رد کرد

اسلام آباد: احزاب حاکم در پاکستان پیشنهاد مزاحم عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را رد کردند و اظهار داشتند که مذاکرات با سیاستمداران انجام می شود نه تروریست ها و رئیس تحریک انصاف پاکستان اکنون خود به دنبال صدور فرمان آشتی ملی است. NRO).
این توسعه به عنوان رئیس PTI انجام شد عمران خان یک تیم مذاکره کننده هفت نفره تشکیل داد تا با دولت به منظور دستیابی به اجماع در مورد تاریخ برگزاری انتخابات عمومی در میان سرکوب گسترده گفتگو کند.
این سرکوب، که حزب تحریک انصاف را به یک بحران عمیق وجودی با ده ها تن از رهبران کلیدی حزب که هر روز از کشتی می پرند، انداخته است، پس از آن آغاز شد که رهبران حزب و کارگران ظاهراً در پی دستگیری عمران در ماه مه، اموال دولتی و ارتش را تخریب و به آتش کشیدند. 9.
در پاسخ به این پیشنهاد، نواز شریف، رهبر حزب حاکم مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) در توییتر خود اعلام کرد که گفت و گوها فقط با سیاستمداران انجام می شود.
وی در توییتی نوشت: «با گروهی از تروریست‌ها و خرابکارانی که یادمان‌های شهدا را به آتش می‌کشند و کشور را به آتش می‌کشند، مذاکره نمی‌شود.
مریوم اورنگ زیب، وزیر اطلاعات و رادیو تلویزیون فدرال در بیانیه ای گفت: “کسانی که به ایالت حمله می کنند مجازات می شوند؛ با آنها مذاکره نمی شود.”
او ادعا کرد که درخواست عمران برای مذاکره در واقع درخواستی برای یک NRO است.
زمانی که عمران خان در قدرت بود، اغلب می‌گفت که ژنرال پرویز مشرف، حاکم نظامی سابق، به پرونده‌های جنایی علیه رهبران احزاب مختلف از جمله PML-N و حزب مردم پاکستان (PPP) از طریق فرمان آشتی ملی (NRO) پایان داد، اما او به “غارتگران” هیچ NRO نمی دهد.
مریم گفت: گفتگو با کسانی که به یادمان های شهدا هتک حرمت کردند، هتک حرمت به شهداست. او گفت که عمران پس از آتش زدن آمبولانس‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس و مسموم کردن ذهن جوانان می‌خواهد مذاکره کند و گفت‌وگو با او نخواهد بود.
عمران زمانی که رهبران حزبش او را به صورت دسته جمعی رها کرده اند، خواستار گفتگو شده است.
او به عمران یادآوری کرد که با مخالفان در مورد اقتصاد، کشمیر، مسائل امنیت ملی، کووید-19 و موضوع FATF صحبت نکرده است اما اکنون اصرار به مذاکره دارد.
وزیر اطلاعات با اعلام «عامل خارجی» و «دزد توشاخانا» گفت: مذاکره با کسانی که گفته می شود 60 میلیارد پوند غارت کرده اند انجام نمی شود زیرا چنین فردی به دادگاه کشیده می شود و نه پای میز مذاکره.
شازیا ماری، وزیر فدرال فقرزدایی و امنیت اجتماعی، که متعلق به PPP است، گفت که عمران مسئول وضعیت به وجود آمده پس از 9 مه است. او گفت که صحبت در مورد مذاکرات اکنون چیزی جز شستشوی چشم نیست.
وزیر گفت که اوباش به دستور عمران به خانه جناح در لاهور و مرکز امنیت در راولپندی حمله کردند.
او گفت: «او فرزندانش را در امنیت لندن نگه می‌دارد، اما کودکان ملت را به ارتکاب اعمال ضد دولتی تحریک می‌کند.
ماریوم یادآور شد که بلاول بوتو زرداری، رئیس PPP، که در حال حاضر به عنوان وزیر خارجه کشور فعالیت می کند، تلاش کرد تا احزاب سیاسی را به میز مذاکره بکشاند و تیمی متشکل از رهبران ارشد برای مذاکره با احزاب سیاسی تشکیل داد.
اما عمران تلاش های بلاال را خراب کرد.
او گفت که غرور عمران منجر به سقوط او شد و از اینکه رئیس حزب تحریک انصاف اجازه نداد حزب تحریک انصاف به یک حزب سیاسی تبدیل شود، ابراز تأسف کرد.
او گفت: «صحبت در مورد مذاکرات پس از انجام همه چیز، ادعایی است.
حافظ حمدالله، سخنگوی جمعیت علمای اسلام (JUI-F) نیز عمران را مغز متفکر حملات 9 مه خواند. او گفت که هدف قرار دادن تأسیسات نظامی مساوی با جنگ علیه دولت است. او گفت که با یک شورشی مذاکره نمی شود اما مستحق مجازات شدید است.
حمدالله در حالی که پیش بینی می کرد که زندان مقصد عمران خواهد بود، گفت که زمان آن رسیده است که رئیس حزب تحریک انصاف در مورد اقدامات خود پاسخگو باشد.
وی افزود: درخواست عمران برای مذاکره چیزی جز شوخی نیست.