دونالد ترامپ، در سخنرانی نیوهمپشایر، تمرکز خود را به بازی مجدد بایدن معطوف کرد

منچستر: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه توجه خود را به انتخابات سراسری معطوف کرد و از اولین حضور در کمپین انتخاباتی خود از زمان آغاز تلاش‌های جو بایدن برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور آمریکا برای مباهات به تعداد نظرسنجی‌های خود استفاده کرد و گفت که نیازی به مناظره با رقبای جمهوری‌خواه خود ندارد.
حضور ترامپ در نیوهمپشایر اولین بازگشت او به یک ایالت با رای گیری زودهنگام از زمان او بود مجاز مشکلات با صدور کیفرخواست در نیویورک افزایش یافت. او در همان روزی صحبت کرد که معاون رئیس‌جمهور سابقش، مایک پنس، در برابر هیئت منصفه فدرال که در حال تحقیق درباره تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای براندازی انتخابات 2020 بود، شهادت داد. در همین حال، نویسنده E. Jean Carroll برای دومین روز پنجشنبه در یک جلسه مدنی شهادت داد پرونده تجاوز جنسی علیه ترامپ به دلیل برخورد در دهه 1990، اتهامی که او آن را رد می کند.
ترامپ در هتلی در مرکز شهر منچستر، مکانی کوچکتر از راهپیمایی های معمولی و در مقیاس بزرگ، گفت: ما ملتی هستیم که در حال افول جدی هستیم، کشوری که راه خود را گم کرده است. ما توسط یک فرد ناامید رهبری می‌شویم، اما در سال 2024 پیروز خواهیم شد و آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. هنوز دیر نشده است.
ترامپ با اشاره به رقابت انتخاباتی خود در سال 2016 گفت که نام مستعار “کج” را که برای تعریف رقیب دموکرات هیلاری کلینتون استفاده می کرد، بازنشسته می کند و اکنون در عوض آن را برای بایدن به کار خواهد برد. او متعهد شد که کاخ سفید را پس بگیرد و در یک مسابقه احتمالی در سال 2024 با رئیس جمهور کنونی “کار ناتمام خود را حل و فصل کند”.
سخنگوی کمیته ملی دموکرات، عمار موسی، در پاسخ به اتهامات مداوم مبنی بر سود بردن خانواده ترامپ از ریاست جمهوری او اشاره کرد.
موسی گفت: «دونالد ترامپ ممکن است نام مستعار زیادی برای رئیس جمهور بایدن داشته باشد، اما ما یک نام مستعار بهتر داریم: برنده.
ظاهر ترامپ در نیوهمپشایر دو روز پس از آن رخ داد که بایدن کمپین انتخاباتی مورد انتظار خود را آغاز کرد و خود را مانند سال 2020 به عنوان پشتوانه ای در برابر ترامپ و جنبش “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” معرفی کرد. ویدئوی راه اندازی کمپین انتخاباتی بایدن شامل تصاویری فوری از ترامپ بود و نسبت به “تندروهای MAGA” هشدار داد که برای از بین بردن آزادی ها از جمله حق رای و سقط جنین تلاش می کنند.
ترامپ به عنوان یک نامزد پیشتاز برای نامزدی حزب جمهوری خواه در نظر گرفته می شود، اگرچه انتظار می رود جمهوری خواهان بیشتری از جمله ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا به زودی وارد رقابت شوند. کمپین ترامپ این هفته پخش اولین تبلیغ تلویزیونی خود را آغاز کرد که به دیسانتیس حمله کرد. در این آگهی، ترامپ اعتبار سیاسی دسانتیس را به حساب می‌آورد و فرماندار را نشان می‌دهد که خودش را با رئیس‌جمهور سابق یوغ می‌کند، از جمله کلیپ‌هایی از تبلیغات انتخاباتی فرمانداری سال 2018 که در آن از برخی از عبارات مهم ترامپ مانند «دیوار بساز» و «تو هستی» استفاده می‌کند. اخراج شد.”
ترامپ که در مورد نادیده گرفتن مناظره های مقدماتی فکر کرده است، روز پنجشنبه به پیشتازی قابل توجه خود در نظرسنجی ها اشاره کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا باید برای شرکت در مناظره ها زحمت بکشد. “چرا این کار را می کنی؟” از جمعیت پرسید.
دو هفته پیش، ترامپ به همراه چند نامزد دیگر اعلام شده و احتمالی ریاست جمهوری در همایش انجمن ملی تفنگ در ایندیاناپولیس حاضر شد. آخر هفته گذشته، او از طریق ویدئو در یک گردهمایی انجیلی ها در آیووا صحبت کرد که شروع غیررسمی کمپین گروهی این ایالت در سال 2024 بود.
کتی هولمز، معلم بازنشسته 69 ساله از چیچستر که روز پنجشنبه در مراسم ترامپ شرکت کرد، گفت: «احساس خوبی نیست که جمهوری‌خواهانی که اینقدر محافظه‌کار هستند و با هم می‌جنگند». هولمز که گفته بود قصد دارد در انتخابات مقدماتی ایالتی به ترامپ رای دهد، دکمه‌های دست ساز صورت ترامپ را با موهای بلوند تیره چسبانده بود.
هولمز گفت که دوست دارد ببیند DeSantis منتظر بماند و به جای آن برای ریاست جمهوری سال 2028 نامزد شود.
مورین اندرسون، یک زن 43 ساله از منطقه بوستون که گفت که او را دنبال می کند توطئه QAnon تئوری، گفت که رویداد روز پنجشنبه اولین باری بود که او ترامپ را شخصا می دید. این حامی قدیمی ترامپ کلاه قرمز “MAGA” بر سر داشت و گفت که بدون توجه به مشکلات قانونی ترامپ در انتخابات مقدماتی از ترامپ حمایت خواهد کرد.
او در مورد پرونده های حقوقی گفت: “احساس می کنم آنها چیزی در مورد او ندارند، و آنها فقط به دنبال یافتن راه دیگری برای گرفتن او هستند.” “اما آنها او را نمی گیرند.”
ترامپ پس از مراسم خود در یک غذاخوری در مرکز شهر توقف کرد و در آنجا عکس گرفت و امضا امضا کرد. شخصی از میان جمعیت سعی کرد توجه ترامپ را به یک زن جلب کند و با اشاره به افرادی که در قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده حضور داشتند، فریاد زد: “او J-6er است”.
“او کجاست؟” ترامپ پرسید، سرش را برگرداند و به او اشاره کرد که از میان جمعیت شلوغ بیاید. او بین اعضای امنیتی خود خم شد تا بگوید “شما فقط وارد شوید” و چیزی غیرقابل شنیدن دیگر و سپس تکرار کرد: “فقط بمانید.”
زن یک کوله پشتی را از میان جمعیت رد کرد تا او را امضا کند و فریاد زد: “در 6 ژانویه آن را با خودم بردم.” او آن را امضا کرد.
نیوهمپشایر یک ایالت نوسان سیاسی است، اگرچه رای دهندگان این ایالت در انتخابات عمومی 2016 و 2020 ترامپ را رد کردند. با این حال، این اولین ایالتی بود که ترامپ در رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2016 برنده شد و او را به تسلط جمهوری خواهان سوق داد که تا به امروز حفظ کرده است.
رئیس‌جمهور سابق اوایل سال جاری یک بار دیگر به نیوهمپشایر سفر کرد و در سالم به عنوان بخشی از اولین حضورش در آخرین کارزار انتخاباتی‌اش در کاخ سفید توقف کرد.