دونالد ترامپ ادعای تجاوز به عنف را در انتشار ویدئو “مضحک” خواند

نیویورک: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ادعاهای نویسنده‌ای مبنی بر تجاوز به او را در یک فروشگاه بزرگ منهتن «مضحک‌ترین، مشمئزکننده‌ترین داستان» خواند و در اظهاراتی که روز چهارشنبه در دادگاه ارائه شد، شهادت داد که این اتهامات «ساختگی» بوده و این تجاوز هرگز اتفاق نیفتاد
وکلای متهم E. Jean Carroll حدود 30 دقیقه از گزیده‌هایی از تسلیم رئیس‌جمهور سابق را پخش کردند، از جمله تکذیب قاطعانه اتهام ستون‌نویس قدیمی مشاوره مبنی بر حمله او به او در اواسط دهه 1990 در اتاق رختکن برگدورف گودمن.
“اگر این اتفاق می افتاد، در عرض چند دقیقه گزارش می شد.” ترامپ گفت، با این ادعا که خریداران و کارمندان در “فروشگاه بسیار شلوغ” صدایی را شنیده و به مقامات هشدار داده اند.
ترامپ در گزارش ویدئویی که در ماه اکتبر گرفته شد، گفت: “این مضحک ترین و مشمئز کننده ترین داستان است. این فقط ساختگی است.”
چندین هیئت منصفه به جلو خم شدند و بدون هیچ گونه بیانی به تماشای ویدئو روی مانیتورهای فردی مقابل صندلی‌هایشان نشستند.
در دیگر تحولات روز چهارشنبه، وکلای ترامپ گفتند که هیچ شاهدی را احضار نخواهند کرد و قاضی گفت که بحث پایانی احتمالا دوشنبه قبل از شروع جلسه هیئت منصفه در روز سه شنبه انجام خواهد شد.
ترامپ در دادگاه شرکت نکرده است و شهادت نخواهد داد، و به ادعای خود اهمیت بیشتری می دهد. ترامپ روز چهارشنبه در حین سفر به ایرلند در پاسخ به سوالی درباره این پرونده به خبرنگاران گفت: “شنیده‌ام که در نیویورک خیلی خوب عمل می‌کنیم.”
انتظار می‌رود اعضای هیئت منصفه دادگاه فدرال در منهتن، روز پنجشنبه بیشتر درباره تسلیم ترامپ بشنوند و سپس سه شاهد دیگر توسط وکلای کارول به جایگاه فراخوانده شوند.
کارول به دنبال خسارات مالی نامشخص و رد اظهارات ترامپ است که ادعا می کند توهین آمیز بوده است.
ترامپ آشنایی با کارول را رد کرده است و یک بار گفته است که “او نوع من نیست” و استدلال می کند که ادعاهای او تلاش هایی با انگیزه سیاسی برای لکه دار کردن شهرت او و محروم کردن او از کاخ سفید است.
تکذیب‌های وی روز عاطفی را در دادگاه رقم زد که شاهد اتهامات بیشتر در مورد رفتار نامناسب با زنان و پخش ویدیوی بدنام «دسترسی به هالیوود» بود که در آن ترامپ درباره گرفتن اندام تناسلی زنان بدون درخواست اجازه لاف می‌زد.
ناتاشا استینوف، نویسنده سابق مجله پیپل، در میان اشک شهادت داد که ترامپ به زور او را برخلاف میلش بوسید، در حالی که درست بعد از کریسمس در سال 2005 او را در اطراف ملک خود در مار-آ-لاگو برای مقاله ای درباره اولین سالگرد ازدواجش با همسر سومش نشان می داد. ملانیا.
قبل از محاکمه، وکلای ترامپ در تلاش برای ممانعت از دیدن ویدیوی «دسترسی به هالیوود» و شنیدن سخنان استینوف که گفته بود در آن زمان فقط به چند نفر در مورد حادثه ادعایی گفته شده بود، ممانعت به عمل آوردند، اما پس از دیدن فیلم تصمیم به انتشار عمومی گرفت. نوار و انکارهای بعدی ترامپ در یک مناظره در سال 2016.
استینوف گفت: “بخش وحشتناک برای من این بود که نگران بودم، زیرا در آن زمان چیزی نگفتم، زنان دیگر از او آسیب دیدند، بنابراین من مجبور شدم پشیمان شوم.”
وقتی از استینوف در مورد سفرش برای مصاحبه با ترامپ در پالم بیچ فلوریدا پرسیده شد، دستمال کاغذی را دراز کرد و بین سؤالات مکث کرد تا به چشمانش دست بزند، شروع به گریه کرد. استینوف شهادت داد که ترامپ او را از کارمندان و گروه عکاسی دور کرد با این حیله که می‌خواست یک «اتاق واقعاً عالی» در املاک به او نشان دهد، قبل از اینکه او را ببندد و ببوسد.
استینوف، یک کانادایی که نام خانوادگی قدیمی را برای حرفه نویسندگی خود انتخاب کرده بود، به یاد می آورد که در پشت سرش بسته شد و ترامپ به زودی “دست هایش را روی شانه هایم گذاشت، مرا به دیوار هل داد و شروع به بوسیدنم کرد.” استینوف که نام اصلی او نانسی استیونز است، گفت که این برخورد چند دقیقه طول کشید.
استینوف با توضیح اینکه چگونه ترامپ دوباره به سمت او آمد و چگونه دوباره سعی کرد او را از خود دور کند، گفت: “سعی کردم او را دور کنم.” او گفت که “آنقدر شوکه و گیج شده بود” که قادر به صحبت کردن نبود و جیغ نمی زد.
استینوف به هیئت منصفه گفت: «هیچ کلمه ای از من بیرون نیامد.
استینوف گفت که ترامپ هیچ نشانه ای از توقف نشان نداد، اما ناگهان خود را کنار کشید که یک ساقی وارد اتاق شد و گزارش داد که ملانیا برای مرحله بعدی مصاحبه آماده است.
استینوف گفت، در حالی که آنها به سمت یک پاسیو می رفتند، ترامپ به او گفت: “می دانی که ما با هم رابطه نامشروع خواهیم داشت” و به او یادآوری کرد که همسر دومش، مارلا میپلز، یک بار به روزنامه ای لاف زده بود که رابطه جنسی با ترامپ یک مشکل است. بهترینی که تا به حال داشته
ترامپ هرگز تلاش برای بوسیدن استینوف را رد کرده است. جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ، پیشنهاد کرد که او هیچ ارتباطی با پرونده کارول ندارد و پس از پرسیدن یک سوال از او به بازجویی متقابل او پایان داد: آیا او در هیچ دعوی قضایی علیه ترامپ شرکت داشته است؟ او نیست.
شهادت استینوف یک روز پس از یک زن دیگر، دلال سابق سهام، منتشر شد جسیکا لیدز، شهادت داد که ترامپ سینه های او را گرفت و سعی کرد دستش را از دامن او بالا ببرد وقتی آنها در یک پرواز هواپیمایی اواخر دهه 1970 در کنار یکدیگر نشسته بودند.
کارول به مدت 17 سال ادعاهای خود علیه ترامپ را مخفی نگه داشت و قبل از افشای این اتهامات در خاطرات سال 2019، فقط به دو دوست نزدیک خود گفت. در این کتاب، او توضیح داد که چگونه یک برخورد تصادفی گاهی اوقات عشوه آمیز با ترامپ در فروشگاه بزرگ در بهار 1996 با خشونت خاتمه یافت، زمانی که ترامپ او را در اتاق رختکن پس از اینکه یکدیگر را به چالش کشیدند تا یک لباس زیر زنانه را امتحان کنند، به خشونت ختم شد.
وکلای ترامپ از طریق بازجویی‌های متقابل جامع به اعتبار کارول حمله کردند و این سوال را مطرح کردند که چرا او در جریان حمله ادعایی فریاد نمی‌زند و چرا هرگز به پلیس مراجعه نکرده است.
یک روانشناس که از طرف کارول شهادت می دهد، روز چهارشنبه گفت که برای قربانیان تجاوز معمول است که سکوت کنند و خود را سرزنش کنند.