دونالد ترامپ در دادگاه متهم به تجاوز جنسی است. آیا در سال 2024 اهمیتی خواهد داشت؟

واشنگتن: ای جین کارول او با جزئیاتی در مورد روزی که می‌گوید دونالد ترامپ دو دهه قبل از رئیس‌جمهور شدنش در یک فروشگاه بزرگ به او تجاوز کرد، شهادت داد، اتهاماتی که جمهوری‌خواهان بارها و به شدت آن را رد کرده است.
دو دوست در حمایت از کارول در این هفته، به هیئت منصفه گفتند که اندکی پس از حمله ادعایی در سال 1996 با ستون نویس سابق مجله صحبت کرده اند و معتقدند که او حقیقت را می گوید. زنان دیگر در مورد برخوردهای جداگانه شهادت دادند. یکی گفت که ترامپ در اواخر دهه 1970 هنگامی که آنها در حال پرواز بودند، او را گرفت و دست زد، دیگری به هیئت منصفه گفت که او را به زور در خانه اش در فلوریدا در سال 2005 بوسید.
حساب‌هایی که در جریان محاکمه مدنی درباره ادعاهای کارول مبنی بر توهین و افترا علیه ترامپ به اشتراک گذاشته شد، اولین باری است که هر یک از اتهامات متعدد سوء رفتار جنسی علیه رئیس‌جمهور سابق در دادگاهی شنیده می‌شود. ترامپ با فرصتی برای رد اتهامات کارول در جایگاه شاهد، از حضور در صحنه خودداری کرد و در عوض به خارج از کشور سفر کرد. او به خبرنگاران در ایرلند گفت که هنوز ممکن است شخصا شهادت دهد، اگرچه وکیلش در دادگاه گفت که این کار را نخواهد کرد و آنها شاهدان دیگری را ارائه نخواهند داد.
برای اکثر سیاستمداران، اتهاماتی که در دادگاه نیویورک مطرح می شود، برای خنثی کردن هر گونه آرزوی آینده کافی است. اما ترامپ یک سیاستمدار معمولی نیست، واقعیتی که یک ماه پس از انتشار نوار «دسترسی به هالیوود» که در آن به تجاوز جنسی به زنان مباهات می‌کرد و به عنوان یک ستاره می‌گفت، «شما» در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ برنده شد، آشکار شد. می تواند هر کاری انجام دهد.»
اکنون، در حالی که ترامپ برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 کمپین می کند، پرونده کارول آزمون دیگری برای توانایی ترامپ برای زنده ماندن از رسوایی هایی است که دیگران را غرق می کند. برخی از ناظران سیاسی می‌گویند که افکار عمومی نسبت به رئیس‌جمهور سابق سخت‌تر شده است – او را دوست دارند یا از او متنفرند – و این ادعاها درباره سوء استفاده از زنان جدید نیست.
کریستینا ولبرشت، استاد علوم سیاسی در دانشگاه نوتردام که مطالعه می‌کند، گفت: «در این مرحله، مردم آمریکا حس بسیار خوبی از شخصیت دونالد ترامپ دارند، بنابراین بعید است که محاکمه کارول نظر بسیاری از رأی‌دهندگان را تغییر دهد». سیاست و جنسیت
او گفت که سوال مهمتر این است که آیا حکم علیه ترامپ در این محاکمه یا محکومیت در پرونده های دیگر، کمک کنندگان یا مشاوران بالقوه را می ترساند.
علاوه بر پرونده کارول، ترامپ اخیراً در نیویورک به 34 فقره جنایت جعل سوابق تجاری در یک طرح پول خنثی برای سرپوش گذاشتن بر اتهامات مربوط به روابط خارج از ازدواج در طول مبارزات انتخاباتی 2016 متهم شد. او همچنین به دلیل تلاش‌هایش برای لغو شکست در انتخابات 2020 و حفظ اسناد طبقه‌بندی‌شده‌اش پس از ترک پست تحت تحقیقات جنایی قرار دارد.
سلیندا لیک، نظرسنجی دموکرات، که با جو بایدن رئیس جمهور کار کرده است، گفت که در گروه های متمرکز اخیری که او با رای دهندگان احتمالی دموکرات و مستقل در مورد ترامپ و مشکلات قانونی او انجام داده است، زنان به طور داوطلبانه اعلام کردند که موردی که بیشتر از همه از آن رنج می برند این است که پرونده تجاوز جنسی” این باعث شده است که لیک فکر کند که شهادت محاکمه می تواند آسیب زاتر از آن چیزی باشد که او در ابتدا تصور می کرد.
لیک گفت: «من حیرت زده بودم، زیرا فکر می‌کردم این موضوع با احساس رای‌دهندگان نسبت به ترامپ مرتبط است. آنها می‌دانستند که او به زنان احترام نمی‌گذارد و یک بازی‌باز واقعی است، اما تجاوز جنسی متفاوت است.»
استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، به پیامی که به دنبال اظهار نظر در مورد این داستان بود، پاسخ نداد.
دیگر مسائل حقوقی ترامپ تاکنون پیامدهای سیاسی محدودی را به همراه داشته است، اما بر اساس نظرسنجی ماه گذشته توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC ممکن است تغییر کند.
این نشان داد که تنها 4 نفر از هر 10 بزرگسال آمریکایی معتقدند که ترامپ در پرونده پول در نیویورک غیرقانونی عمل کرده است. این نظرسنجی نشان داد که حدود نیمی از رای دهندگان معتقدند که او در گرجستان قانون را زیر پا گذاشته است، جایی که او به دلیل دخالت در شمارش آرای انتخابات 2020 تحت بازجویی قرار دارد.
همچنین نشان داد که حدود نیمی از آنها نسبت به نقش ترامپ در یورش حامیانش به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 و مدیریت او با اسناد طبقه بندی شده یافت شده در مار-آ-لاگو احساس مشابهی دارند. در این نظرسنجی در مورد پرونده کارول سوالی مطرح نشد.
کارول در زمانی که هنوز رئیس جمهور بود، به دلیل انکارها و توهین هایی که در مورد او انجام داده بود، علیه ترامپ شکایت افترا داد. او ادعای تجاوز جنسی را در ماه نوامبر، بر اساس قانون ایالت نیویورک که به طور موقت به قربانیان تجاوز جنسی اجازه می دهد در مورد حملات ادعایی که حتی ده ها سال پیش رخ داده است، شکایت کنند، ارائه کرد. از آنجا که این یک پرونده مدنی است و نه کیفری، ترامپ با هیچ زندانی مواجه نیست. کارول به دنبال خسارت مالی نامشخص است.
اعضای هیئت منصفه بخش‌هایی از گزارش ضبط شده را دیدند که در آن ترامپ پاییز گذشته با سوگند به سوالات پاسخ داد. او کارول را یک “کارول” و “بیمار روانی” خواند و افزود: “او گفت که من کاری با او کردم که هرگز اتفاق نیفتاد.” همچنین نوار «دسترسی به هالیوود» به هیئت داوران نشان داده شد.
ترامپ، وکلای او و حامیانش اتهامات کارول را به عنوان حملاتی با انگیزه سیاسی و تلاش برای فروش نسخه های بیشتر از خاطرات او رد کرده اند. ترامپ گفته است که در فروشگاه بزرگ با کارول نبوده و هیچ سرنخی نداشته است که او اولین بار که داستان را به صورت عمومی پخش کرد، کیست. ترامپ هفته گذشته در شبکه اجتماعی خود این پرونده را “یک کلاهبرداری ساخته شده” خواند.
در دادگاه، وکیل ترامپ همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا کارول در آن زمان حمله ادعایی را به پلیس گزارش نکرد. کارول، 79 ساله، گفت که بسیاری از افراد هم سن و سال او مجبور بودند در مورد چنین حملاتی سکوت کنند. کارول، یک دموکرات ثبت نام شده، همچنین شهادت داد که در سال های 2016 و 2020 به مخالفان دموکرات ترامپ رأی داده است، اما گفت که این ربطی به شکایت او ندارد.
ریچل اولری کارمونا، مدیر اجرایی راهپیمایی زنان، گفت امیدوار است که پرونده کارول رای دهندگان را بسیج کند. پس از انتخاب ترامپ، میلیون‌ها نفر برای اعتراض به او در راهپیمایی‌های زنان در سراسر کشور شرکت کردند و این رویدادها باعث افزایش مشارکت سیاسی زنان شد، از جمله مشاهده رکورد تعداد زنان انتخاب شده در مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای در سال 2018.
او گفت: “امیدوارم که بتوانیم این لحظه را به عنوان مدرک دیگری بر نیاز کاملاً وخیم و بسیار شدید برای ایجاد قدرت سیاسی زنان در این کشور در نظر بگیریم.”