دونالد ترامپ قرار است برای دومین بار در دعوای تقلب در نیویورک اظهارنظر کند

نیویورک: انتظار می‌رفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنج‌شنبه به دفاتر دادستان کل نیویورک برود تا برای دومین بار در یک نبرد حقوقی بر سر فعالیت‌های تجاری شرکتش، از دفترش بازدید کند.
این جمهوریخواه قرار بود با وکلای دادستان کل لتیتیا جیمز که سال گذشته از ترامپ شکایت کرد، دیدار کند. شکایت او مدعی است که ترامپ و خانواده‌اش بانک‌ها و همکاران تجاری را با دادن اطلاعات نادرست درباره دارایی خالص و ارزش دارایی‌هایی مانند هتل‌ها و زمین‌های گلف به آنها گمراه کرده‌اند.
این شکایت با اتهامات جنایی که توسط دادستان منطقه منهتن علیه ترامپ مطرح شد، ارتباطی ندارد، که هفته گذشته منجر به محاکمه تاریخی او شد، اولین مورد برای یک رئیس جمهور سابق.
ترامپ و وکلای او گفته اند دموکراتشکایت او علیه وی انگیزه سیاسی و از نظر قانونی بی اساس است. او و شرکت انجام هر کار اشتباهی را رد کرده اند. جیمز در یک کنفرانس خبری در مورد موضوعی غیرمرتبط در روز چهارشنبه از پاسخ به سؤالی در مورد رسوب برنامه ریزی شده خودداری کرد.
ترامپ قبلاً در 10 آگوست با وکلای جیمز ملاقات کرده بود، اما از پاسخ دادن به همه سؤالات رویه‌ای خودداری کرد و بیش از 400 بار از متمم پنجم قانون اساسی خود در برابر اتهام‌زنی استفاده کرد.
او در این جلسه که به صورت ویدئویی ضبط شد و بعداً به صورت علنی منتشر شد، گفت: «هرکس در موقعیت من باشد که متمم پنجم را نپذیرد، احمق است، یک احمق مطلق. ترامپ پیش‌بینی کرد که اگر پاسخ‌هایش را بدهد، یک دادستان «مرغد» تلاش می‌کند تا از پاسخ‌هایش یک پرونده جنایی بسازد.
یک بیانیه یا پاسخی که خیلی کم، فقط خیلی کم، تصادفی، اشتباهی، مثلاً یک روز آفتابی و زیبا بود، وقتی در واقع کمی ابری بود، توسط مجریان قانون در سطحی به ندرت پاسخ داده می شد. در این کشور دیده می شود، زیرا من آن را تجربه کرده ام.
محاکمه این شکایت در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است.
مشخص نیست که آیا ترامپ ممکن است در جلسه دوم خود به هر سوالی پاسخ دهد یا خیر که اگر طبق برنامه انجام شود به صورت خصوصی انجام خواهد شد.