دو انفجار در اردوگاه های سازمان ملل در مالی رخ داد

گائو، مالی: روزنامه‌نگاران خبرگزاری فرانسه در محل حادثه گفتند که دو انفجار روز یکشنبه در اردوگاه‌های سازمان ملل در شهر گائو در شمال مالی رخ داد که خساراتی بر جای گذاشت اما تلفات جانی نداشت.
انفجارهایی که در ساعت 545 به وقت گرینویچ رخ داد، پادگان نمایندگی سازمان ملل متحد در مالی موسوم به MINUSMA را لرزاند و سرنشینان را مجبور کرد به مدت دو ساعت در پناهگاه ها پناه ببرند.
ارتش فرانسه اعلام کرد که فقط خسارات مادی وارد شده است، اما جزئیاتی در مورد منشاء احتمالی این انفجارها ارائه نکرد.
آخرین خشونت ها در این کشور غرب آفریقا پس از آن رخ می دهد که 31 نفر در حمله روز جمعه توسط تروریست های مظنون در نزدیکی شهر مرکزی باندیاگارا کشته شدند.
مالی در تلاش است تا شورش اسلام گرا را مهار کند که اولین بار در سال 2012 در شمال این کشور شروع شد و از آن زمان تاکنون هزاران نظامی و غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.
با وجود حضور هزاران سرباز فرانسوی و سازمان ملل، درگیری مرکز مالی را فراگرفته و به کشورهای همسایه بورکینافاسو و نیجر نیز سرایت کرده است.
فرانسه، قدرت استعماری سابق در مالی، گفته است که تعداد نیروهای خود را در ساحل کاهش خواهد داد.
این کشور همچنین در حال برنامه‌ریزی برای خروج نیروهایش از Kidal، Tessalit و Timbuktu در تلاش برای تمرکز مجدد بر گائو و مناکا، نزدیک‌تر به منطقه متلاطم “سه مرز” در نزدیکی بورکینافاسو و نیجر است.