دکتر آلا استنفورد: این قهرمان CNN در حال مبارزه برای نجات جان افراد در جوامع رنگین پوست فیلادلفیا از طریق واکسیناسیون و آزمایش کووید-19 است.

با این حال، این همه داستان را بیان نمی کند. تنها یک چهارم این واکسن ها برای ساکنان سیاه پوست انجام شده است، حتی اگر آنها بیش از 40 درصد از جمعیت شهر را تشکیل می دهند.

استنفورد که سازمانش به عنوان مدلی برای کاهش نابرابری مراقبت های بهداشتی توسط CDC مورد ستایش قرار گرفته است، گفت: “ما قصد داریم بر جوامعی تمرکز کنیم که نرخ واکسیناسیون پایین و بالاترین نرخ مثبت را دارند.” “آنهایی که آسیب پذیرترین هستند… نیاز به حمایت دارند.”

این مسیر برای استنفورد، یک جراح اطفال، بعید است، اما او همیشه انتظارات را زیر پا گذاشته است. خانواده او که از پدر و مادر نوجوانی در شمال فیلادلفیا به دنیا آمد، اغلب برای گذراندن زندگی خود با مشکل روبه‌رو می‌شد. اما این امر استنفورد را از رویاهای بزرگ باز نداشت.

او گفت: «از زمانی که حدود 8 ساله بودم می‌دانستم می‌خواهم پزشک شوم… و هرگز باور نمی‌کردم که نمی‌توانم این کار را انجام دهم. “این سخاوت ناشی از یک بچه فقیر بزرگ شده در فیلادلفیا همان چیزی است که به من سرسختی داده است، بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می افتد.”

او یک جراح شد و یک مطب خصوصی موفق ایجاد کرد. اما در مارس 2020، زمانی که کشور تعطیل شد، کار او به طرز چشمگیری کاهش یافت، بنابراین او با شوهر و سه پسر خردسالش در خانه غوغا کرد.

در اوایل آوریل، او از شنیدن تلفات بالای ساکنان سیاه پوست در فیلادلفیا ناراحت شد. سپس یکی از محققان دانشگاه درکسل گزارش داد که افراد ساکن در مناطق سفیدپوست مرفه شهر شش برابر بیشتر از افرادی که در مناطق اقلیت فقیر هستند مورد آزمایش قرار می گیرند.

استنفورد می‌دانست که رنگین پوستان به دلایل زیادی در برابر کووید-۱۹ آسیب‌پذیرتر هستند، از جمله اینکه احتمالاً کارگران ضروری هستند. دانستن اینکه آنها تحت آزمایش قرار نمی گیرند او را عمیقاً ناراحت کرد.

او گفت: “این جامعه طبقه کارگر شما بود. آنها شهر و کشور را اداره می کردند.” اما هرجا که سیاه‌پوستان بودند، چیزی که سخت بود، آزمایش بود.»

بنابراین، او PPE را از دفتر خود جمع‌آوری کرد، کیت‌های آزمایش را دریافت کرد، یک ون اجاره کرد و برای انجام آزمایش رایگان به مناطقی که نرخ مثبت بالاترین بود، رفت.

او گفت: “روز اول دوازده آزمایش انجام دادیم. بار دوم که بیرون رفتیم، حدود 150 آزمایش انجام دادیم. و بار سوم … قبل از شروع ما 500 نفر در صف ایستاده بودند.”

قهرمان CNN دکتر آلا استنفورد

در طول سال 2020، آنها آزمایش رایگان را در پارکینگ‌های کلیساها، مساجد، مراکز اجتماعی و ایستگاه‌های SEPTA انجام دادند و در نهایت آزمایش آنتی‌بادی و واکسن آنفولانزا و همچنین آزمایش کووید را ارائه کردند.

در ماه ژانویه، استنفورد و تیم او شروع به ارائه واکسن کووید کردند و در چند ماه اول، به طور متوسط ​​روزانه 1000 نفر را واکسینه کردند. این گروه همچنین یک “Vax-A-Thon” 24 ساعته داشت که در آن بیش از 4000 نفر را تلقیح کردند.

تلاش داوطلبانه ای که استنفورد در ابتدا از جیب خودش تأمین مالی کرد، اکنون یک عملیات بزرگ با 70 کارمند و بیش از 200 داوطلب است.

در هفته‌های اخیر، با کاهش سرعت واکسیناسیون، این گروه راه‌های جدیدی برای دسترسی به نیازمندان پیدا کرد. رویدادهای آنها اکنون اغلب شامل موسیقی، نوشیدنی های رایگان، هدایای تی شرت و سایر مشوق ها است. بیش از 1000 نفر برای برنامه واکسیناسیون خانگی خود ثبت نام کرده اند و نوجوانان را با رویدادهای ویژه و همچنین بازدید از دبیرستان برای پاسخ به سوالات در مورد واکسن هدف قرار داده اند.

این گروه در حال حاضر در کلیسای بشارتی Deliverance در شمال فیلادلفیا مستقر است. در پاییز، آنها قصد دارند یک مرکز عدالت سلامت در آنجا افتتاح کنند تا در نهایت مرکز دائمی خود را باز کنند.

تلاش های استنفورد چنان تحسینی را برای او به ارمغان آورده است که اکنون به عنوان کمیسر بعدی بهداشت شهر در نظر گرفته شده است.

لاوشای های تاور، 78 ساله، به یکی از سفیران غیررسمی گروه تبدیل شده است — که مرتباً خودروهای خانواده و دوستان خود را از محله خود می آورد.

او گفت: “هر کس می خواهد بیاید، او را می آورم.” “کمی من از آوردن آنها به اینجا به آنچه که او انجام می دهد کمرنگ می شود.”

برای استنفورد، این حمایت به این معنی است که تلاش های او برای جلب اعتماد جامعه نتیجه داده است.

استنفورد گفت: “فقط دیدن مردمی که روز به روز بیرون می آیند… حضور آنها همه چیز را می گوید.” این کار من نبود، اما وقتی می‌دانستم می‌توانم کاری انجام دهم، نمی‌توانم اجازه بدهم یک زندگی دیگر از دست برود.»

کاتلین تونر از CNN با استنفورد در مورد کار خود صحبت کرد. در زیر نسخه ویرایش شده گفتگوی آنها را مشاهده می کنید.

CNN: وقتی مردم را واکسینه می کنید فضا چگونه است؟

دکتر آلا استنفورد: انصافا جو شادی است. این شروع جدیدی است. این برای بسیاری از مردم بازدم است زیرا آنها در نهایت این کار را انجام داده اند. این همچنین احساسی است — اشک های زیادی برای مردم می آید زیرا آنها را به شخصی که از دست داده اند برمی گرداند. ما زنی داشتیم که مادرش شب قبل بر اثر کووید فوت کرده بود. وقتی او بالا آمد، هنوز هق هق می کرد و ما فقط دور او دایره ای درست کردیم، دست ها را دور او گرفتیم و اجازه دادیم گریه کند.

CNN: چگونه با ترس یا تردید مردم در مورد واکسینه شدن کنار آمدید؟

استانفورد: سعی کردیم برای آن آماده شویم. در پاییز، ما یک نظرسنجی انجام دادیم که به ما بینشی در مورد اینکه چه چیزی باعث می‌شود مردم راحت‌تر از واکسن استفاده کنند، زمانی که در دسترس قرار گرفت، انجام دادیم. سپس در ماه دسامبر واکسن زدم. من کووید داشتم، بنابراین به این فکر می کردم که واکسن نزنم چون می دانستم آنتی بادی دارم، اما این مسئولیت را بر عهده گرفتم زیرا مردم از من پیروی می کردند. بعد وقتی واکسن زدن را شروع کردیم، یک روز داشتیم که واکسنمان تمام شد، بنابراین به شهر گفتم: “این تردید در جامعه سیاهان، ما آن را نمی بینیم.” صف کشیده بودند.

اما افرادی هستند که نگرانی هایی دارند – قابل درک است – و کار من متقاعد کردن نیست. این وظیفه من است که آموزش دهم و به شما اجازه دهم در مورد سلامتی خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. بنابراین، من گوش می‌دهم که دلیل واکسینه نشدن آنها چیست — گاهی اوقات این کمبود آموزش است، گاهی اوقات ترس است، گاهی اوقات حتی نمی‌توانند دلیل آن را به شما بگویند. گاهی اوقات سوالاتی که دارند، پاسخی برای آنها وجود ندارد. بنابراین، من فقط حقایق را بیان می کنم و با آنها صادق هستم. اما اگر سیاهپوست آمریکایی باشید و به ویروس کرونا مبتلا شوید، از نظر آماری احتمال مرگ شما بیشتر است. این یک واقعیت است. صرف نظر از اینکه چقدر پول در می آورید یا نه، صرف نظر از شرایط همراه یا خیر. من به آنها می گویم: “شما باید خطرات و فواید آن را بسنجید” و من برای شنیدن و پاسخ دادن آماده هستم. برای برخی افراد این یک مکالمه یکباره نیست. برخی از مردم باید برگردند و تماشا کنند که چند نفر آن را دریافت می کنند. و سپس آنها می گویند، “خوب، دکتر، من آماده هستم.”

CNN: ایده مرکز جدید شما چگونه شکل گرفت؟

استانفورد: همه‌گیری به وضوح نشان داده است که چگونه ما در برابر عدالت سلامتی در ایالات متحده از دست می‌دهیم، بنابراین یک کلینیک چند رشته‌ای را در اول اکتبر افتتاح می‌کنیم که در آن می‌توانیم تمرینات خانوادگی، اطفال، فلبوتومی و واکسن آنفولانزا را انجام دهیم. چه کسی می‌داند – ممکن است لازم باشد برای ویروس کرونا تزریق‌های تقویتی انجام دهیم.

اما این پاسخگوی نیاز جامعه است. مردم شروع به حضور کردند و گفتند: “سلام دکتر، می توانی به آزمایشگاه های من نگاه کنی؟” یا “من این توده را روی گردنم دارم. آیا این طبیعی است؟” پس این چیزی است که برای ما پیش می آید. مأموریت ما همیشه این بوده است که جوامع سیاه‌پوست و قهوه‌ای را به دسترسی و مراقبتی که شایسته آن هستند، برسانیم.

می خواهید درگیر شوید؟ وارسی وب سایت کنسرسیوم Black Doctors Covid-19 و ببینید چگونه کمک کنید.
برای اهدا به کنسرسیوم Black Doctors Covid-19 از طریق GoFundMe، اینجا کلیک کنید