دیزنی + هنگ کنگ: طرفداران سیمپسون ها متوجه شدند که قسمت میدان تیان آن من وجود ندارد

در اپیزود سال 2005 «گو گو گای پان»، خانواده برای فرزندخواندگی به چین سفر می کنند. طایفه سیمپسون ها در میدان تیان آنمن پکن توقف می کنند و تابلویی را پیدا می کنند که روی آن نوشته شده بود: «در این سایت، در سال 1989، هیچ اتفاقی نیفتاد،» یک شوخی گزنده درباره رویداد سال 1989 که معترضان طرفدار دموکراسی برای چندین ماه در آن تجمع کردند.
طبق گزارش‌های متعدد، آن قسمت دوازدهم از فصل 16 «سیمپسون‌ها» در مجموعه دیزنی پلاس برای مشتریان هنگ‌کنگ موجود نیست.
نه نه دیزنی (DIS) و نه چین به درخواست CNN Business برای اظهار نظر درباره دلیل در دسترس نبودن قسمت پاسخ ندادند. مشخص نیست که آیا چین اپیزود مورد بحث را مسدود کرده است یا دیزنی تصمیم گرفته است که این قسمت را در آنجا پخش نکند.
دفتر بازرگانی و توسعه اقتصادی هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای که توسط نیویورک تایمز منتشر شد، اعلام کرد که فرمان سانسور اخیراً در مورد فیلم‌ها اعمال می‌شود و نه سرویس‌های پخش، مانند دیزنی +.

چین مرتباً رسانه‌ها را سانسور می‌کند و شرکت‌هایی که در داخل این کشور فعالیت می‌کنند مجبورند نتایج جستجو را برای کاربران چینی سانسور کنند – به‌ویژه تصاویر و اطلاعات مربوط به اعتراضات میدان تیان‌آن‌من و قتل‌هایی که در پی آن رخ داد.

دولت چین سخت کار کرده است تا تصاویر و گزارش‌های مربوط به رویداد 1989 را محدود کند و آن را تهدیدی برای مشروعیت ادامه حکومت تک حزبی خود می‌داند.

تعداد زیادی در 4 ژوئن 1989 در میدان تیان آن من کشته شدند. تخمین زده می شود که تعداد کشته ها از چند صد تا هزاران نفر باشد. این قتل عام در سرتاسر جهان سرفصل خبرها شد – همانطور که تصاویر نمادینی مانند “مرد تانک” در حال سرپیچی از سربازان در میدان بود.

هنگ کنگ از نظر تاریخی آزادی هنری بیشتری نسبت به سرزمین اصلی چین داشته است. در سال‌های اخیر، چین بر اساس قانون امنیت ملی 2020 که اعمال جدایی‌طلبی، خرابکاری، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی را برای به خطر انداختن امنیت ملی جرم‌انگاری می‌کند، محتوای را سرکوب کرده است.