دیپلمات ارشد چینی: وانگ: آمریکا در خطر پرداخت «بهای غیرقابل تحمل» بر سر تایوان است

پکن: وانگ یی، مشاور ایالتی و وزیر امور خارجه در مصاحبه با رسانه های دولتی روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده به دلیل اقدامات خود در مورد تایوان در خطر پرداخت “بهای غیر قابل تحمل” است.
چین مدعی است که تایوان را به صورت دموکراتیک به عنوان سرزمین خود اداره می کند و در دو سال گذشته فشارهای نظامی و دیپلماتیک را برای ادعای حق حاکمیت خود افزایش داده است که خشم تایپه و نگرانی واشنگتن را برانگیخته است.
وانگ گفت که ایالات متحده با “تشویق نیروهای “استقلال تایوان” “نه تنها تایوان را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار می دهد، بلکه ایالات متحده را در معرض بهای غیر قابل تحملی قرار می دهد.”
تایوان به عنوان یک عامل کلیدی در روابط تیره بین چین و ایالات متحده، مهم ترین حامی بین المللی جزیره و تامین کننده تسلیحات، علیرغم عدم وجود روابط دیپلماتیک رسمی، ظاهر شده است.
تایوان می گوید کشوری مستقل است و متعهد شده از آزادی و دموکراسی خود دفاع کند. چین مرتباً این جزیره را حساس ترین موضوع در روابط خود با ایالات متحده توصیف می کند.
وانگ گفت: «تایوان راه دیگری به جز اتحاد مجدد با سرزمین اصلی ندارد.
در حالی که ایالات متحده تنها یک چین را به رسمیت می شناسد، طبق قانون موظف است ابزار دفاع از خود را برای تایوان فراهم کند و مدت ها است که از سیاست “ابهام استراتژیک” در مورد مداخله نظامی برای محافظت از تایوان در صورت حمله چین پیروی کرده است. .