رئیس اطلاعات ایالات متحده، گفت: “بعید است” روسیه از سلاح هسته ای استفاده کند

واشنگتن: بعید است روسیه از سلاح های هسته ای خود استفاده کند اطلاعات آمریکا این مقام در روز پنجشنبه گفت، علیرغم تلفات شمشیری گذشته کرملین و تلفات سنگینی که eMoscow در تهاجم خود به اوکراین متحمل شده است.
آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «این ارزیابی فعلی ما بسیار بعید است.
تنش های هسته ای بین روسیه و ایالات متحده از زمان آغاز درگیری با اوکراین افزایش یافته است و پوتین بارها هشدار داد که روسیه آماده است در صورت لزوم از زرادخانه هسته ای خود برای دفاع از “تمامیت ارضی” خود استفاده کند.
در ماه فوریه، پوتین اعلام کرد که روسیه مشارکت خود در نیو را تعلیق می کند معاهده استارتآخرین پیمان تسلیحات هسته ای باقی مانده با ایالات متحده است که تعداد کلاهک های استراتژیک هر طرف را محدود می کند.
هینز در مورد ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده توضیح بیشتری نداد.
مقامات آمریکایی برای ماه‌ها گفته‌اند که نشانه‌هایی را ندیده‌اند که روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آماده می‌شود، اما همچنین هشدار داده‌اند که هوشیار هستند.
ماه گذشته، یک دیپلمات ارشد آمریکایی به طور علنی گفت که ایالات متحده و متحدانش در ناتو باید برای نشانه هایی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند از یک تاکتیک استفاده کند، هوشیار بمانند. سلاح اتمی در تشدید “مدیریت شده” جنگ او در اوکراین.
وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده به اعلام پوتین در 25 مارس مبنی بر آماده شدن روسیه برای استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در همسایه بلاروس اشاره کرد: “تلاش او برای استفاده از این تهدید به شیوه ای مدیریت شده است.”
با این حال، مسکو تضمین هایی در مورد مهار هسته ای نیز داده است.
هفته گذشته کرملین این ایده که روسیه ممکن است برای انجام آزمایش تسلیحات هسته‌ای آماده شود را نادیده گرفت و گفت که همه کشورهای هسته‌ای به تعلیق آزمایش سلاح‌های هسته‌ای پایبند هستند.