رئیس واگنر تهدید کرد که جنگنده ها را به دلیل کمبود مهمات از باخموت خارج خواهد کرد

مسکو: رئیس گروه شبه‌نظامی روسی واگنر روز جمعه گفت که جنگنده‌هایش را به دلیل کمبود مهمات از خط مقدم اوکراین بیرون می‌کشد و فرماندهان ارتش را در ویدئویی وحشتناک مورد سرزنش قرار می‌دهد.
«در 10 می 2023 ما باید مواضع خود را تحویل دهیم باخموت به واحدهای وزارت دفاع و یگان‌های واگنر را به اردوگاه‌های عقب برگردانیم تا زخم‌های ما را بلیسند.» یوگنی پریگوژین در بیانیه ای در تلگرام آمده است.
او گفت: «من واحدهای واگنر را از باخموت بیرون خواهم کشید زیرا در غیاب مهمات با مرگ بی‌معنای روبرو هستند.» وی افزود که منتظر «دستور ترک باخموت» است.
جنگنده‌های واگنر نقش رهبری را در کمپین روسیه در اوکراین بر عهده گرفته‌اند و نبرد چند ماهه برای تصرف باخموت در شرق اوکراین را رهبری می‌کنند – طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد تاکنون.
پیش از این پریگوژین ویدئویی را در تلگرام منتشر کرده بود که در آن ردیف هایی از جنگجویان واگنر کشته شده به گفته او دیده می شد.
در آن فیلم، او سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش را به دلیل انتقادهای بی‌سابقه مورد توجه قرار داد.
“شویگو! گراسیموف! مهمات لعنتی من کجاست؟” پریگوژین عصبانی در این ویدئو گفت.
او که در کنار ردیف‌هایی از اجساد با لباس نظامی ایستاده بود، گفت: «آن‌ها به‌عنوان داوطلب به اینجا آمدند و دارند می‌میرند تا بتوانید در دفاتر چوبی‌تان چاق شوید».
او گفت: “این افراد اهل واگنر هستند. آنها امروز مردند. خون آنها هنوز تازه است.” و افزود که روسای ارتش به خاطر نفرستن مهمات “به جهنم خواهند رفت”.
او در تاریکی خود که در آن چندین بمب انفجاری به بیرون ریخته شد، گفت: «ما 70 درصد کمبود مهمات داریم.
“شما در باشگاه های گران قیمت خود می نشینید. فرزندان شما سرشار از زندگی هستند و از خود در ویدئوهای یوتیوب فیلم می گیرند.”
او با اشاره به اجساد گفت: “شما فکر می کنید که ارباب زندگی هستید و حق دارید در مورد زندگی آنها تصمیم بگیرید.”
پریگوژین ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین دارد و این دو شغل خود را در تجارت و سیاست در زادگاه خود سن پترزبورگ پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 آغاز کردند.
پریگوژین بارها از مقامات ارشد ارتش روسیه در مورد مهمات انتقاد می کند، اما سطح انتقاد و زبان احساسی بی سابقه است.