رئیس CDC می گوید مرگ و میر ناشی از کووید در ایالات متحده افزایش می یابد، اما احتمالاً به دلیل دلتا است، نه Omicron

واشنگتن: رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) روز چهارشنبه گفت: بستری شدن در بیمارستان کووید-19 در ایالات متحده حدود 33 درصد و مرگ و میرها حدود 40 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.
روشل والنسکی، مدیر CDC، طی تماسی با رسانه‌ها، گفت: موارد ابتلا به کووید-19 در ایالات متحده که توسط نوع Omicron به سرعت در حال گسترش است، انتظار می‌رود در هفته‌های آینده به اوج خود برسد.
او به خبرنگاران گفت: “میزان این افزایش تا حد زیادی مربوط به نوع Omicron است که اکنون حدود 90 درصد از موارد کووید-19 در کشور را نشان می دهد.”
بستری شدن در بیمارستان از اواخر دسامبر در حال افزایش بوده است زیرا Omicron از نوع دلتا به عنوان نسخه غالب ویروس کرونا در ایالات متحده پیشی گرفته است، اگرچه کارشناسان می گویند Omicron احتمالاً کمتر از تکرارهای قبلی کشنده خواهد بود.
والنسکی گفت که افزایش اخیر در مرگ و میر ناشی از کووید احتمالاً یک اثر عقب مانده از نوع دلتا است که قبل از تسلط Omicron در ایالات متحده در دسامبر در حال افزایش بود.
با دلتا و سایر انواع قبلی، مرگ و میر چند هفته از میزان عفونت عقب افتاده است.
والنسکی گفت: «ممکن است مرگ‌های ناشی از Omicron را ببینیم، اما من گمان می‌کنم که مرگ‌هایی که اکنون مشاهده می‌کنیم هنوز از دلتا هستند.