رئیس OpenAI این نگرانی را که سازنده ChatGPT می تواند اروپا را به خاطر قوانین هوش مصنوعی ترک کند، کم اهمیت می داند

لندن: OpenAI مدیر عامل سام آلتمن در روز جمعه نگرانی‌ها را کم اهمیت جلوه داد ChatGPT پس از آن که یک مقام ارشد او را به دلیل اظهارنظرهایی که چنین احتمالی را مطرح می‌کند، سرزنش کرد، سازنده می‌تواند در صورت عدم رعایت قوانین سختگیرانه جدید هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، از اتحادیه اروپا خارج شود.
آلتمن به عنوان بخشی از یک تور جهانی برای دیدار با مقامات و تبلیغ شرکت هوش مصنوعی خود در اروپا سفر می کند، که در سراسر جهان جنون ایجاد کرده است.
او در توقفی که این هفته در لندن داشت، گفت اگر قوانین هوش مصنوعی که اتحادیه اروپا وضع می کند خیلی سخت باشد، ممکن است OpenAI خارج شود. این موضوع باعث شد تا تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا در رسانه های اجتماعی پاسخی تند داشته باشد و این شرکت را به باج خواهی متهم کند.
برتون، مسئول سیاست دیجیتال، به مقاله فایننشال تایمز به نقل از آن لینک داد آلتمن گفت که OpenAI “سعی خواهد کرد که مطابقت داشته باشد، اما اگر نتوانیم از آن پیروی کنیم، فعالیت خود را متوقف خواهیم کرد.”
آلتمن یک روز بعد به دنبال آرام کردن آب بود و در توییتی نوشت: «هفته بسیار سازنده گفتگوها در اروپا در مورد چگونگی تنظیم بهترین هوش مصنوعی! ما برای ادامه فعالیت در اینجا هیجان زده هستیم و البته برنامه ای برای ترک آن نداریم.»
اتحادیه اروپا در خط مقدم تلاش‌های جهانی برای ترسیم نرده‌های محافظ برای هوش مصنوعی قرار دارد و قانون هوش مصنوعی آن پس از سال‌ها کار در مراحل پایانی قرار دارد.
افزایش سریع چت ربات‌های هوش مصنوعی عمومی مانند ChatGPT مقامات اتحادیه اروپا را غافلگیر کرد و آنها تلاش کردند تا مقرراتی را اضافه کنند که به اصطلاح سیستم‌های هوش مصنوعی مولد را پوشش می‌دهد، که می‌تواند پاسخ‌های مکالمه‌ای متقاعدکننده، مقاله، تصاویر و موارد دیگر را در پاسخ به سؤالات ارائه دهد. کاربران
برتون در توییت خود گفت: «تلاش برای باج‌گیری هیچ فایده‌ای ندارد – ادعا می‌شود که اروپا با ایجاد یک چارچوب روشن، راه‌اندازی #AI مولد را متوقف می‌کند. او افزود که اتحادیه اروپا قصد دارد به شرکت‌ها در آماده‌سازی آنها برای قانون هوش مصنوعی کمک کند.
آلتمن توییت کرد که تور اروپایی او شامل ورشو، لهستان است. مونیخ، آلمان؛ پاریس؛ مادرید؛ لیسبون، پرتغال؛ و لندن بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، ذکر نشده است.
او با رهبران جهان از جمله نخست وزیر بریتانیا دیدار کرده است ریشی سوناک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و اولاف شولز صدراعظم آلمان.
روسای شرکت های فناوری در حال بحث در مورد اینکه آیا و چگونه هوش مصنوعی را تنظیم کنند، وارد بحث شده اند.
برد اسمیت، رئیس مایکروسافت روز پنجشنبه از طرحی برای مدیریت عمومی هوش مصنوعی رونمایی کرد.
آلتمن در این ماه به قانونگذاران کنگره گفت که هوش مصنوعی باید توسط یک آژانس آمریکایی یا جهانی تنظیم شود زیرا سیستم های قدرتمندتر به مداخله دولت برای کاهش خطرات خود نیاز دارند.
آلتمن روز چهارشنبه هنگامی که در یک “چت کنار آتش” در دانشگاه کالج لندن ظاهر شد، مورد حمله دانشجویان قرار گرفت.
او به حضار گفت که “پاسخ درست” به تنظیم هوش مصنوعی “احتمالا چیزی بین رویکرد سنتی اروپا، بریتانیا و رویکرد سنتی ایالات متحده است.”
آلتمن می‌گوید: «من فکر می‌کنم شما واقعاً نمی‌خواهید قبل از اینکه بدانید این فناوری چه شکلی خواهد داشت، بیش از حد این موضوع را تنظیم کنید.
او گفت که هنوز پتانسیل برای دستیابی به “نوعی مجموعه جهانی از هنجارها و اجرای قوانین” وجود دارد، و افزود که مقررات هوش مصنوعی یک “موضوع تکرارشونده” در تور جهانی او بوده است که شامل توقف هایی در تورنتو، ریودوژانیرو و نیز می شود. لاگوس، نیجریه