ران دیسانتیس جمهوری خواه برای کاخ سفید با الون ماسک در توییتر راه اندازی می کند

واشنگتن: ران دیسانتیس قرار است در یک پخش زنده پیشنهاد خود را برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کند توییتر روز چهارشنبه با ایلان ماسک، مالک میلیاردر این پلتفرم، گپ بزنید و از سابقه فوق محافظه کار او به عنوان فرماندار فلوریدا به عنوان طرحی برای کشور یاد کنید.
دیسانتیس بر روی قرض گرفتن برخی از قدرت ستاره غول فناوری سرمایه گذاری خواهد کرد تا از دونالد ترامپ پیشتاز پیشی بگیرد، کسی که در مراحل اولیه رقابت همه چیز را پیش از او پشت سر گذاشته است و تعداد بیشتری از همه رقبای دیگر روی هم رفته است.
ماسک روز سه‌شنبه تأیید کرد: «من با ران دیسانتیس مصاحبه خواهم کرد و او باید اعلامیه‌ای کامل بدهد.
ماسک در کنفرانس شورای مدیر عامل وال استریت ژورنال گفت: “این برنامه زنده خواهد بود. بگذارید پاره شود.”
این اعلامیه همراه با یک ویدیوی راه اندازی کمپین و شروع یک عقب نشینی سه روزه در میامی برای برخی از ثروتمندترین اهداکنندگان DeSantis خواهد بود که قبل از اینکه فرماندار هفته آینده در چندین ایالت رای گیری زودهنگام حرکت کند، در جریان کمپین قرار خواهند گرفت.
دیسانتیس که مدت‌ها به عنوان فعال‌ترین رقیب ترامپ، رئیس‌جمهور سابق دوبار استیضاح شده، شناخته می‌شود، از بسیاری از افرادی که در تعقیب نامزدی جمهوری‌خواهان هستند، شناخته شده‌تر است – اما همچنان فاقد وجهه ملی نامزد پیشتاز است.
این فرمت به او یک مزیت دوگانه ارائه می‌کند: دسترسی ارزشمندی به ۱۴۰ میلیون دنبال‌کننده ماسک، که بسیاری از آنها در پایگاه ترامپ هستند، و اگر او نامزدی را به دست آورد، توجه گروهی از رای‌دهندگان جوان‌تر و کمتر محافظه‌کار را به او می‌دهد. نیاز به یک تیراندازی در کاخ سفید
دیسانتیس از پلتفرم خود به عنوان مدیر اجرایی فلوریدا برای تجلیل از اعتبار محافظه کارانه خود استفاده کرده است و در بهار امسال حدود 80 قانون جدید ایالتی را امضا کرده است که بسیاری از آنها “تلقین بیدار” را در مدارس و سایر مؤسسات دولتی هدف قرار داده اند.
آنها شامل ممنوعیت بحث درباره هویت جنسیتی و گرایش جنسی در مدارس، مسدود کردن بودجه برای تلاش‌ها برای ترویج تنوع در دانشگاه‌های دولتی و یکی از محدودترین قوانین سقط جنین در کشور هستند.
اما راه‌اندازی رسمی این مرد 44 ساله با کاهش رتبه‌بندی او علی‌رغم فهرستی از پیروزی‌های قانون‌گذاری جناح راست در ایالتش همراه شد.
تعدادی از گام‌های نادرست در سیاست‌گذاری باعث ایجاد نگرانی در مورد آمادگی او برای مقابله با ترامپ شده است و کمک‌کنندگان مالی نگران هستند که او خیلی زود به اوج خود رسیده باشد.
او با وظیفه‌ای دلهره‌آور از بین بردن شکاف نظرسنجی‌های عظیم روبرو است، با وجود اینکه ترامپ در یک دادگاه مدنی در نیویورک متهم به سوء استفاده جنسی شده است، نزدیک به 40 درصد برتری دارد.
اما دیسانتیس با برتری نقدی زیادی نسبت به رقبای خود در گروه تعقیب ترامپ – صندوق جنگی بالقوه بیش از 100 میلیون دلار – و با حضور قوی در یک سری از رویدادهای اخیر کمپین انتخاباتی وارد کارزار انتخاباتی می‌شود.
هرگز عقب نشینی نکن، یک ابر PAC که پیش از اعلام فرمانداری عملاً به عنوان بازوی کمپین فرماندار عمل کرده است، در اکثر ایالت های اولیه نامزد شده عملیات زمینی دارد و در حال برنامه ریزی برای گسترش است.
در پشت صحنه، اردوگاه های ترامپ و دیسانتیس برای جلب حمایت های سیاسی از سوی قانونگذاران ایالتی دست و پنجه نرم می کنند، در حالی که در سطح ملی، هیئت کنگره فلوریدا به شدت برای ترامپ شکست خورده است.
ماسک یکی از تحسین‌کنندگان معروف DeSantis است، اگرچه او واضح بود که توییتر در مورد نامزدی بی‌طرف می‌ماند و میزبانی او برای راه‌اندازی کمپین نباید به عنوان تأیید تلقی شود.
او بدون انتقاد صریح از ترامپ گفت: «من علناً گفته‌ام که ترجیح من و فکر می‌کنم ترجیح اکثر آمریکایی‌ها این است که یک نفر نسبتاً عادی در مقام ریاست جمهوری باشد.»
رئیس‌جمهور سابق پس از حمله سال 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش از توئیتر محروم شد و از ماه نوامبر که دوباره به سمت خود بازنگشته است، دیگر برنگشته است.
او تقریباً هر روز در سوابق، شخصیت و تناسب اندام خود به DeSantis حمله کرده است، اما به اطلاعیه روز چهارشنبه با خویشتن داری نسبی پاسخ داد – صرفاً نظرسنجی مطلوب را در پلتفرم آنلاین خود، Truth Social ارسال کرد.
یکی از دستیاران ترامپ گفت: “اعلام در توییتر برای رون دیسانتیس عالی است. به این ترتیب او مجبور نیست با مردم تعامل داشته باشد و رسانه ها نمی توانند هیچ سوالی از او بپرسند.”
فرماندار همچنین به دلیل نداشتن ارتباط شخصی که حامیان ترامپ می گویند یکی از بزرگترین دارایی های رئیس جمهور سابق است مورد انتقاد قرار گرفته است.
اما افسر سابق نیروی دریایی و نماینده کنگره اخیراً تلاش‌های خود را دوچندان کرده است تا پس از سخنرانی برای مطبوعات، امضا و گرفتن عکس با حامیان خود، پشت سر بماند.
دیسانتیس در جریان بازدیدی که این ماه از مرکز سیوکس در ایالت آیووا داشت، گفت: «اگر سال 2024 را به همه پرسی درباره جو بایدن و شکست هایش تبدیل کنیم و یک جایگزین مثبت برای آینده این کشور ارائه کنیم، جمهوری خواهان در سراسر جهان پیروز خواهند شد.