رشد سود صنعتی چین با کاهش قیمت مواد خام کاهش می یابد

سود در ماه نوامبر 9.0 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به 805.96 میلیارد یوان (126.54 میلیارد دلار) رسید که نسبت به افزایش 24.6 درصدی گزارش شده در اکتبر بسیار بهتر است.

اداره آمار اعلام کرد برای دوره ژانویه تا نوامبر، سود شرکت‌های صنعتی 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 7.98 تریلیون یوان رسید که کندتر از رشد 42.2 درصدی در 10 ماهه اول سال 2021 بود.

ژو هونگ، آمارگیر ارشد NBS، گفت در حالی که تلاش‌های ایالتی برای کاهش قیمت‌های عمده‌فروشی در ماه نوامبر فشار هزینه‌ها را بر صنایع پایین دستی کاهش داد، اما محدودیت‌ها به معنای کاهش سهم بخش‌های معدن و مواد خام در رشد سود کلی بود.

ژو در بیانیه ای که همراه با انتشار داده ها بود، گفت: “اما شرکت ها هنوز با فشارهای هزینه زیادی روبرو هستند و بهبود سود برای بخش پایین دستی باید بیشتر تجمیع شود.”

تورم داغ کارخانه چین در ماه نوامبر اندکی کاهش یافت، که ناشی از سرکوب دولت بر قیمت های بی رویه کالاها و کاهش کاهش قدرت بود، زیرا پکن در تلاش برای کاهش اثرات فلج کننده اقتصادی ناشی از افزایش هزینه ها بود.

دومین اقتصاد بزرگ جهان که پس از بهبودی کامل از بیماری همه گیر در سال گذشته، قدرت خود را از دست داده است، به دلیل عمیق شدن رکود دارایی، ادامه تنگناهای عرضه و محدودیت های سختگیرانه COVID-19 بر هزینه های مصرف کننده، با چالش های متعددی مواجه است.

مشکلات املاک کشور همچنین به بخش فولاد آسیب رسانده است در حالی که تولید سیمان، شیشه و لوازم خانگی همچنان در برابر کاهش تقاضا آسیب پذیر است.

رهبران ارشد چین در یک نشست کلیدی در این ماه متعهد شدند که اقتصاد را تثبیت کنند و رشد را در محدوده معقولی در سال 2022 حفظ کنند.

بانک خلق چین در این ماه مقدار پول نقدی را که بانک ها باید در ذخیره نگه دارند کاهش داد و نرخ وام معیار یک ساله را برای تحریک رشد کاهش داد.

داده های سود صنعتی شرکت های بزرگ با درآمد سالانه بیش از 20 میلیون یوان از عملیات اصلی آنها را پوشش می دهد.