رهبر طالبان: آمریکا نباید در امور افغانستان دخالت کند

کابل: یکی از اعضای ارشد دولت افغانستان که از سوی طالبان منصوب شده است، روز یکشنبه به ایالات متحده هشدار داد که در امور داخلی این کشور مداخله نکند و گفت: “این کشور مستقل است و مستقل تصمیم می گیرد.”
طلوع نیوز گزارش داد که شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه به خروج نیروهای آمریکایی از میدان هوایی بگرام در ماه اوت اشاره کرده و گفته است که “سربازان آمریکایی در تاریکی شب از افغانستان فرار کردند.”
وی گفت که این کشور اکنون مستقل است و به نقل از رسانه های داخلی، چهار ماه اخیر برای اولین بار در چهار دهه گذشته برای افغانستان بوده است که در آن افغان ها به طور مستقل تصمیم گیری می کنند.
پس از سقوط جمهوری اسلامی افغانستان به رهبری اشرف غنی و کنترل این کشور توسط طالبان در اواسط ماه اوت، اکثر افغان ها می خواهند کشور جنگ زده را ترک کنند زیرا از عواقب این گروه می ترسند و همچنین از رژیم قبلی می ترسند. از طالبان
از آنجایی که طالبان پس از 20 سال بار دیگر کنترل افغانستان را به دست گرفتند، کارشناسان همچنین بر این باورند که زنان افغان به احتمال زیاد با آینده ای مبهم تحت رژیم گروه تروریستی روبرو خواهند شد.
صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داده است که اقتصاد افغانستان از زمان تسلط طالبان بر کابل از بد به بدتر شدن می رود و ممکن است در ماه های آینده 30 درصد یا بیشتر کوچک شود.
بر اساس گزارشی که در آسیا تایمز منتشر شده است، از زمانی که طالبان حکومت منتخب دموکراتیک در افغانستان را سرنگون کرده است، وضعیت مالی این کشور پیوسته به سمت فروپاشی کامل اقتصادی در حال حرکت است.