روسای جناح های نظامی سودان در اصل با آتش بس 4 تا 11 مه موافقت کردند

خارطوم: در حالی که حملات هوایی و تیراندازی بیشتر در منطقه خارطوم آخرین آتش بس کوتاه مدت را مختل کرد، سودان جنوبی اعلام کرد که جناح های نظامی متخاصم سودان روز سه شنبه به طور اصولی با آتش بس هفت روزه از روز پنجشنبه موافقت کردند.
بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه سودان جنوبی که پیشنهاد میانجیگری در درگیری را داده بود، گفت: سالوا کر، رئیس جمهور این کشور بر اهمیت آتش بس طولانی تر و نام بردن نمایندگانی برای مذاکرات صلح که هر دو طرف با آن موافقت کرده بودند، تاکید کرد. با توجه به تخلفات گسترده ای که توافقنامه های قبلی از 24 تا 72 ساعت را تضعیف می کرد، اعتبار توافق آتش بس گزارش شده از 4 تا 11 مه بین ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و ژنرال محمد حمدان داگالو، رهبر نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) نامشخص بود. .
مقامات سازمان ملل پیشتر روز سه شنبه اعلام کردند که جنگ سودان 100000 نفر را مجبور به فرار از مرزهای این کشور کرده است و جنگ در سومین هفته آن باعث ایجاد یک بحران انسانی شده است. این درگیری خطر تبدیل شدن به فاجعه گسترده‌تری را در پی دارد، زیرا همسایگان فقیر سودان با بحران پناهجویان روبرو هستند و جنگ مانع ارسال کمک‌ها در کشوری می‌شود که دو سوم مردم آن از قبل به کمک‌های خارجی متکی هستند. مقامات سازمان ملل گفته بودند که مارتین گریفیتس، دبیرکل سازمان ملل متحد، قصد دارد روز سه شنبه از سودان بازدید کند، اما زمان آن هنوز تایید نشده است.