روسیه: در هیروشیما نمادین، ایالات متحده و متحدان روسیه و چین را بزرگ می کنند

هیروشیما: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و فومیو ژاپن به صورت حضوری روز پنجشنبه در شهر عمیقا نمادین هیروشیما با هدف همکاری نزدیکتر در مواجهه با چین رو به رشد و روسیه غیرقابل پیش بینی که آنها نظم پس از جنگ را تهدید می کنند، دیدار کردند. این دو پیش از اجلاس سه روزه گروه هفت (G7) که روز جمعه در هیروشیما آغاز می شود، اولین شهری که توسط بمب اتمی با خاک یکسان شد، ملاقات کردند.
اعضای G7 که شامل آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا نیز می‌شود، به‌طور فزاینده‌ای نگران سیاست‌های اجباری اقتصادی چین و انباشت سریع فناوری حساس این کشور و همچنین تهدیدهای مکرر روسیه در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند. .
اما مقامات اعضای G7 در خصوصی گفته‌اند که مقابله با این مسائل چندان آسان نیست، به ویژه با توجه به وابستگی شدید غرب به چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، به عنوان یک شریک تجاری و در برخی موارد یک پایگاه تولیدی. . “جامعه بین المللی در یک دوراهی تاریخ قرار دارد” نخست وزیر کیشیدا در یک نشست خبری پس از دیدار یک ساعته خود با بایدن گفت. کیشیدا گفت که این اجلاس فرصتی برای اعضای گروه 7 خواهد بود تا به جهان تعهد خود را به “یک نظم بین المللی آزاد و باز مبتنی بر حاکمیت قانون” نشان دهند، زبانی که به نظر می رسد هم روسیه و هم چین را هدف قرار داده است. ژاپن، اگرچه خریدار دیرینه نفت روسیه بود، اما به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، همزمان با تحریم های گروه 7 علیه مسکو حرکت کرد. این اقدام نظامی همچنین این نگرانی را در میان ژاپنی ها ایجاد کرده است که اگر روسیه متوقف نشود، چین می تواند جرأت کند تا علیه کشور همسایه خود، تایوان، اقدام کند.
اولاف شولتز، رهبر آلمان روز پنجشنبه گفت، گروه 7 هدفش تشدید تحریم ها علیه روسیه برای جلوگیری از دور زدن اقداماتی است که از قبل اعمال شده است. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که ایالات متحده یک بسته تحریمی مرتبط با بیانیه گروه 7 خواهد داشت که بر چنین موضوعی در مورد اجرای تحریم های روسیه متمرکز خواهد بود. کیشیدا بعداً گفت که او و بایدن بر ادامه «تحریم‌های سختگیرانه علیه روسیه و همچنین حمایت قوی از اوکراین» توافق کرده‌اند.