روسیه: روسیه غرب را به حمایت ضمنی از حمله مسکو متهم می کند

یک روز پس از سرزنش اوکراین برای حمله گسترده هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو، روسیه این حمله هوایی را به عنوان نمونه ای از آنچه کرملین به نظر می رسد یک درگیری مارپیچ نیابتی با ناتو. این ادعاها در حالی مطرح شد که مقامات روسیه گفتند پهپادهای اوکراینی به دو پالایشگاه نفت در منطقه کراسنودار روسیه حمله کردند و چهار نفر بر اثر گلوله باران در یک شهر مرزی در بلگورود زخمی شدند. همچنین، مقامات مستقر در روسیه در منطقه لوهانسک اوکراین – یکی از چهار مورد ادعای مسکو برای ضمیمه کردن این کشور – گفتند که اوکراین از موشک‌اندازهای هیمارس ساخت آمریکا برای حمله به مزرعه‌ای در روستای کارپاتی در شبانه روز استفاده کرده است که منجر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن 19 نفر شد. نظر از اوکراین
برخی از مقامات روسیه روز چهارشنبه از اظهارات مقامات آمریکایی و بریتانیایی درباره حمله مسکو استفاده کردند و گفتند که این اظهارات شواهدی بر حمایت ضمنی دولت‌هایشان از عملیات نظامی اوکراین در داخل روسیه است. در پی حمله هواپیمای بدون سرنشین، وزیر دفاع بریتانیا جیمز هوشمندانه او گفت که اوکراین “حق اجرای نیرو در خارج از مرزهای خود را دارد.” پاسخ کاخ سفید محتاطانه تر بود، اما از انتقاد از اولین حمله نظامی که از زمان آغاز تهاجم به مناطق غیرنظامی در پایتخت روسیه ضربه زد، کوتاهی کرد. در این بیانیه آمده است: «ما از حملات در داخل روسیه حمایت نمی کنیم.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که روسیه “ترجیح می داد حداقل برخی از سخنان محکومیت” حمله پهپاد را از پایتخت های غربی بشنود. ما با آرامش و عمد فکر خواهیم کرد که چگونه با این موضوع برخورد کنیم.» دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه و رئیس‌جمهور سابق، از این هم فراتر رفت و بریتانیا را «دشمن ابدی ما» خواند. او در پستی در توییتر گفت که این کشور “دفاکتو یک جنگ اعلام نشده علیه روسیه را رهبری می کند.” با ارائه کمک های نظامی و متخصصان به اوکراین. او گفت که این بدان معناست که هر مقام انگلیسی “می تواند به عنوان یک هدف نظامی قانونی در نظر گرفته شود.”
روسیه مدت هاست که غرب را به راه اندازی یک جنگ نیابتی علیه خود متهم کرده است. این ادعاها زمانی بلندتر شد که گروهی از شبه نظامیان روسی ضد کرملین از خودروهای زرهی ایالات متحده برای حمله به منطقه مرزی بلگورود استفاده کردند. مقامات روسیه از مدت ها پیش گفته اند که کمک تسلیحاتی اعضای ناتو به اوکراین خطر یک رویارویی مستقیم و یک جنگ هسته ای بالقوه را افزایش می دهد.