روسیه: رکورد تلفات ویروس کرونا در روسیه همچنان ادامه دارد

مسکو: با کاهش تعداد مبتلایان جدید، رکورد بالای تلفات ویروس کرونا در روسیه برای دومین روز متوالی ادامه یافت.
کارگروه کروناویروس ایالتی 1254 مورد مرگ ناشی از کووید-19 را گزارش کرد که مطابق با آمار روز جمعه است.
این کارگروه همچنین 37120 مورد جدید تایید شده را گزارش کرد. به نظر می رسد آلودگی های جدید روزانه در هفته های اخیر روندی نزولی داشته باشد، اما همچنان نسبت به دوره های قبلی افزایش ویروس همچنان بالاتر است.
آخرین افزایش عفونت ها و مرگ و میرها در بحبوحه نرخ پایین واکسیناسیون و نگرش ضعیف عمومی نسبت به رعایت اقدامات احتیاطی رخ می دهد. حدود 40 درصد از نزدیک به 146 میلیون نفر روسیه به طور کامل واکسینه شده اند، حتی اگر این کشور ماه ها قبل از اکثر کشورهای جهان واکسن کووید-19 را در داخل کشور تایید کرد.
در مجموع، کارگروه کرونا نزدیک به 9.3 میلیون مورد عفونت تایید شده و 262،843 مرگ و میر کووید-19 را گزارش کرده است که تا کنون بالاترین آمار مرگ و میر در اروپا است.
برخی کارشناسان معتقدند که رقم واقعی حتی بالاتر است. گزارش‌های سرویس آمار روسیه، Rosstat، مبنی بر اینکه شمارش مرگ‌ومیرهای مرتبط با ویروس کرونا به‌طور عطف به ماسبق، مرگ‌ومیر بسیار بالاتری را نشان می‌دهد. آنها می گویند 462000 نفر مبتلا به کووید-19 بین آوریل 2020 تا سپتامبر سال جاری جان خود را از دست داده اند.
مقامات روسی گفته اند که گروه ضربت فقط شامل مرگ و میرهایی می شود که کووید-19 علت اصلی آنها بوده است و از داده های مراکز پزشکی استفاده می کند. Rosstat از معیارهای گسترده تری برای شمارش مرگ و میرهای مرتبط با ویروس استفاده می کند و اعداد خود را از دفاتر ثبت احوال که در آن ثبت مرگ نهایی شده است، می گیرد.