روسیه 5 نفر را به دلیل فاجعه معدن زغال سنگ که منجر به کشته شدن 51 نفر شد، زندانی کرد

مسکو: دادگاه روسیه روز شنبه به پنج نفر دستور داد تا به مدت دو ماه در بازداشت موقت بمانند تا تحقیقات در مورد انفجار ویرانگر در معدن زغال سنگ در سیبری که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد.
مقامات روسی از کشته شدن 51 نفر پس از انفجار متان در معدن Listvyazhnaya در منطقه Kemerovo در جنوب غربی سیبری در روز پنجشنبه – 46 معدنچی و 5 امدادگر خبر دادند. به نظر می رسد این تراژدی مرگبارترین فاجعه در روسیه از سال 2010 باشد.
دادگاه منطقه مرکزی در شهر کمروو حکم به زندانی شدن مدیر معدن لیستویاژنایا، سرگئی ماخرکوف، معاون وی آندری مولوستوف و سرگئی گراسیمنوک، سرپرست بخش داد. آنها با اتهام نقض الزامات ایمنی صنعتی برای تأسیسات تولید خطرناک روبرو هستند که منجر به مرگ چند نفر شده است. اگر مجرم شناخته شوند، ممکن است تا هفت سال زندانی شوند.
سرگئی وینوکوروف و ویاچسلاو سمیکین دو مقام شعبه محلی روستخنادزور، سازمان دولتی نظارت بر فناوری و محیط زیست روسیه – نیز به اتهام سهل انگاری که منجر به دو یا چند قتل شد، به مدت دو ماه زندانی شده اند که مجازات آن تا هفت سال زندان است. همچنین.
مقامات اجرای قانون روز جمعه گفتند که معدنچیان از سطح بالای متان در معدن شکایت کرده اند. سایت خبری مستقل روسیه، مدوزا، گزارش داد که مقامات در سال جاری کار بخش های خاصی از معدن را 9 بار به حالت تعلیق درآوردند و جریمه های بیش از 4 میلیون روبل (تقریباً 53000 دلار) را برای نقض ایمنی صادر کردند.
در مجموع 285 معدنچی صبح روز پنجشنبه در معدن Listvyazhnaya در زمان انفجار بودند که به سرعت معدن را با دود سمی پر کرد. در مجموع 239 نفر مدت کوتاهی پس از انفجار نجات یافتند و بیش از 60 نفر برای مجروحان به دنبال کمک پزشکی بودند.
مقامات روز پنجشنبه گفتند 11 معدنچی و سه امدادگر در حین جستجوی دیگران در بخش دورافتاده معدن جان خود را از دست دادند. سی و پنج معدنچی همچنان در معدن محبوس بودند که امدادگران مجبور شدند به دلیل تجمع گاز متان و مونوکسید کربن چندین ساعت جستجو خود را در معدن متوقف کنند.
سه امدادگر دیگر ناپدید شدند و احتمال می رود تا روز پنجشنبه به همراه معدنچیان گرفتار شده مرده باشند. با این حال، صبح روز جمعه، تیم های جستجو یک نجات دهنده را در معدن پیدا کردند که هنوز زنده و هوشیار بود. وی دچار شوک و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با شدت متوسط ​​شده است و در بیمارستان تحت درمان است.
مقامات نجات او را “معجزه” توصیف کرده و گفته اند که یافتن بازماندگان دیگری در آن نقطه بسیار بعید است.
سرگئی تسیویلیوف، فرماندار کمروو روز شنبه از از سرگیری عملیات جستجو خبر داد و گفت که “ما باید همه را (به سطح) ببریم. با این حال، وی خاطرنشان کرد که گروه‌های نجات باید با احتیاط عمل کنند.
سیویلیوف در برنامه پیام رسان تلگرام نوشت: «ما حق نداریم حتی یک نفر را بیشتر از دست بدهیم.
اواخر روز شنبه، تیم های جستجو جسد پنج معدنچی را پیدا کردند.