روند فرش قرمز افراد مشهور که سال 2021 را تعریف کرد

نوشته شده توسط مگان سی هیلز

پس از یک سال جوایز ناخوشایند با بزرگنمایی سخنرانی‌ها و بستن هودی‌های رنگی، دیدن بازگشت ستاره‌ها به فرش قرمز مایه آرامش بود. Glamour با یک انتقام بازگشت، فیدهای ما را پر از رنگ، درخشش و جرقه های نوستالژی کرد.
با برجستگی‌هایی مانند لباس مجلسی کف‌دار بیلی آیلیش و ریز لباس والنتینو فرازمینی لیدی گاگا، سال 2021 سالی بود که ستاره‌ها فرصتی داشتند تا کمد لباس‌های خود را دوباره تعریف کنند – و بسیاری از آن‌ها این فرصت را داشتند. در زیر چند روند قابل توجه آورده شده است.

پانسمان دوپامین

رنگ‌های روشن، لباس‌های درخشان و ظاهر بازیگوش امسال کمد لباس‌های سلبریتی‌ها را شاد کرد، زیرا ستاره‌ها در بحبوحه همه‌گیری مداوم لباس شادی به تن کردند. در مراسم امی، مایکلا کوئل با لباس هایلایتر زرد کریستوفر جان راجرز مبهوت شد، در حالی که آنیا تیلور جوی تصویر یک باربی یکپارچهسازی با لباس صورتی تند و جذاب در جشنواره فیلم ونیز بود. دیگران توپ دیسکوی درونی خود را کانالیزه کردند: خلقت گوچی با حاشیه داکوتا جانسون در جشنواره فیلم ونیز برجسته شد، و اخیراً، لباس جوایز موسیقی آمریکای الیویا رودریگو که در زیر لبه‌های پردارش می‌چرخد، درخشان بود.

مد آرشیوی

کاردی بی در "تیری موگلر: Couturisime" فتوکال به عنوان بخشی از هفته مد پاریس در Musee Des Arts Decoratifs در 28 سپتامبر 2021 در پاریس، فرانسه.

کاردی بی به عنوان بخشی از هفته مد پاریس در موزه هنرهای دکوراتیف در 28 سپتامبر 2021 در پاریس، فرانسه، در فتوکال “تیری موگلر: کوتوریسم” شرکت می کند. اعتبار: ریچارد بورد / وایر ایمیج / گتی ایماژ

تاریخ مد به بزرگترین فرش قرمز فرش قرمز امسال تبدیل شد، زیرا استایلیست ها و افراد مشهور به دنبال قطعات آرشیوی کمیاب دهه های گذشته بودند. علاقه روزافزون به دوچرخه‌سواری و وینتج بدون شک نقش مهمی در این روند ایفا کرد، که شامل پوشیدن یک لباس ورساچه در سال 2001 برای جوایز MTV VMA و ملکه آرشیو بلا حدید در گوچی قدیمی، استلا مک‌کارتنی برای Chloe و موارد دیگر در خیابان بود. می زند. و چه کسی می تواند لباس سبز زیتونی Jean Paul Gaultier پوشیده توسط کایلی جنر را فراموش کند؟

جسارت برهنه

زوئه کراویتز در مراسم جشن Met Gala 2021 در آمریکا: قاموس مد در موزه هنر متروپولیتن در 13 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک شرکت می کند.

زوئه کراویتز در مراسم جشن Met Gala 2021 در آمریکا: قاموس مد در موزه هنر متروپولیتن در 13 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک شرکت می کند. اعتبار: تئو وارگو/گتی ایماژ

فرش‌های قرمز پس از قرنطینه با کاهش برخی محدودیت‌های همه‌گیر و بازگشت افراد مشهور به انظار عمومی، جذاب‌تر از همیشه بودند. لباس‌های شفاف، مانند لباس زوئی کراویتز سنت لورن مت گالا و لباس تیری موگلر مگان فاکس (همراه با یک بند شلوار برهنه) در MTV VMA، در بسیاری از رویدادهای مهم دیده شد، در حالی که دیگر افراد مشهور مانند زندایا، کندال جنر و هالی بیلی انتخاب کردند. برش های پیکابو

کری مولیگان، رینا ساویاما و آلیشیا کیز در طول سال از گروه‌های پیچیده‌ای با لباس‌های میانی استفاده می‌کردند، در حالی که لیل ناس ایکس، کیم کارداشیان و هیلی بیبر از جمله کسانی بودند که لباس‌های گربه‌ای تنگ را پوشانده بودند که چیزی برای تخیل باقی نمی‌گذاشت.

لباس مردانه جنسی

تروی سیوان در مراسم جشن Met Gala 2021 در آمریکا: قاموس مد در موزه هنر متروپولیتن در 13 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک شرکت می کند.

تروی سیوان در مراسم جشن Met Gala 2021 در آمریکا: قاموس مد در موزه هنر متروپولیتن در 13 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک شرکت می کند. اعتبار: تئو وارگو/گتی ایماژ

با به چالش کشیدن باینری های جنسیتی Gen Z در TikTok و بحث هایی در مورد سیالیت که در صنعت مد طنین انداز می شود، سلبریتی ها از فشار دادن مرزها خجالت نمی کشند. با ستاره‌های LGBTQ+- از جمله بیلی پورتر با کت و شلوار انتهایی صورتی مایل به قرمز و طراح هریس رید که اولین مجموعه مد جنسی خود را راه‌اندازی کرد- دیگران نیز از آن پیروی کردند: تروی سیوان یک لباس مینیمال در مراسم مت گالا پوشید و کید کودی یک لباس به تن کرد. لباس گلدار الهام گرفته از کرت کوبین برای اجرای زنده شنبه شب خود و سپس لباس عروسی در جوایز CFDA.

برخی از آنها رویکردهای ظریف تری داشتند، از جمله بوون یانگ، با پاشنه های Syro با پلتفرم خود که از زیر لبه کت و شلوار تیزی در مراسم Emmy بیرون می زدند. لاک ناخن نیز به طور گسترده ای مورد استقبال ستاره هایی مانند Lil Yachty و Tyler the Creator قرار گرفت و Styles و Machine Gun Kelly حتی لاک های ناخن خود را روانه بازار کردند.

مد به عنوان هنر پوشیدنی

بلا حدید هنگام ورود به نمایش فیلم ژست می گیرد "سه طبقه" (سه طبقه) در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در کن، جنوب فرانسه، در 11 ژوئیه 2021.

بلا حدید هنگام ورود برای نمایش فیلم “Tre Piani” (سه طبقه) در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در کن، جنوب فرانسه، در 11 ژوئیه 2021 ژست می گیرد. اعتبار: والری هاچه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تماشای بلا حدید در جشنواره فیلم کن تابستان امسال، با گردنبند برنجی شیاپارلی که شبیه یک جفت ریه طراحی شده بود، اینترنت را متوقف کرد. این رویکرد سورئال و هنری به مد در نیمه دوم سال ادامه یافت.
لباس‌های «مرطوب» دی پتسا، که توسط هنرمند بین‌رشته‌ای خود توصیف می‌شود، دیمترا پتسا خلق شده و به دقت با پارچه‌های توری پوشیده شده است، ستاره‌هایی مانند خواهران حدید، SZA، کلوئی بیلی و مگان تی استالیون را به پوره‌های آبی تبدیل کرد که انگار تازه ظهور کرده‌اند. از دریا. Zendaya برای اولین نمایش “Dune” در ونیز، سبک مشابهی را انتخاب کرد که با چرم برهنه توسط Balmain ساخته شده بود. نگاه او با همبازی‌اش تیموتی شالامه که لباس پر زرق و برق حیدر آکرمن به تن داشت که انگار از آسمان شب چرخیده شده بود، خنثی شد. البته چه کسی می‌تواند نگاه دراماتیک کیم کارداشیان به مت گالا را فراموش کند – لباس سفارشی بی‌چهره Balenciaga که سوالاتی را در مورد ماهیت سلبریتی‌ها برانگیخت و در عین حال میم‌های بی‌پایانی را در توییتر ایجاد کرد.

بازگشت سلبریتی ها

جما چان در مراسم مت گالا از آنا می ونگ ادای احترام کرد.  وونگ اولین ستاره چینی آمریکایی هالیوود است.

جما چان در مراسم مت گالا از آنا می ونگ ادای احترام کرد. وونگ اولین ستاره چینی آمریکایی هالیوود است. اعتبار: گتی ایماژ

از آنجایی که بسیاری از ستاره‌ها با کمد لباس‌های پس از قرنطینه خود بیرون رفتند، برخی دیگر برای مکث و ادای احترام به کسانی که راه را پیش روی آنها هموار کردند، قدمی به عقب برداشتند. بازگشت به لباس های خاص افراد مشهور و سوپرمدل در طول سال مشاهده شد.

به عنوان مثال، در مراسم مت گالا، جما چان، ستاره سینمای چینی-آمریکایی، آنا می وونگ را با لباسی کوتاه تزئین شده با اژدها و قیطان های قلابدار Prabal Gurung تجلیل کرد، و نیکی د یاگر، یوتیوبر، با لباسی گلدار با روبانی که روی آن نوشته شده بود «پرداخت نکن». ذهن” به سجاف او چسبانده شده است – اشاره ای به مارشا پی. جانسون، فعال تراجنسیتی استون وال. از سوی دیگر، کندال جنر، آدری هپبورن را با یک لباس مجلسی شفاف که با کریستال پوشانده شده بود، به نمایش گذاشت. این لباس برداشتی معاصر از لباسی بود که هپبورن در نقش الیزا دولیتل در «بانوی زیبای من» پوشیده بود.
زندایا در همان مراسم امسال یک نسخه بلند از لباس جوایز BET ورساچه 2003 بیانسه را به تن کرد و برای مراسم اسکار یک لباس بریده شده زرد به تن کرد، مدلی از لباسی که قبلاً توسط شر در نمایش سانی و چر پوشیده شده بود. ”
و آنجلینا جولی در اولین اکران فیلم “Eternals” در لندن، اشاره های بازگشتی را نزدیک به خانه نگه داشت، و دختران زاهارا و شیلو در حالی که او را همراهی می کردند برخی از لباس های فرش قرمز قبلا پوشیده جولی را پوشیده بودند. جولی لباس والنتینو 2018 پوشیده بود.

Y2K

Avril Lavigne در مراسم جوایز موسیقی ویدئویی MTV 2021 در Barclays Center در 12 سپتامبر 2021 در محله بروکلین شهر نیویورک شرکت می کند.

Avril Lavigne در مراسم جوایز موسیقی ویدئویی MTV 2021 در Barclays Center در 12 سپتامبر 2021 در محله بروکلین شهر نیویورک شرکت می کند. اعتبار: آسترید استاویارز / WireImage / Getty Images

با قهرمانی ستارگان Gen Z مانند Dua Lipa و Addison Rae، وسواس بداخلاق تا سال 2021 ادامه یافت. همه ترندهای قدیمی با قدرت کامل بازگشتند، در کفش های پاشنه بلند صورتی تند بیانسه ورساچه و لیپا با لباس های پروانه ای متفاوت به سبک ماریا کری – حتی یک کلاه به سبک فون داچ نیز توسط ریحانا و مایلی سایرس تبلیغ شد.

مارک‌های شگفت‌انگیز مانند Ed Hardy و Juicy Couture در میان مجموعه‌های افراد مشهور بازگشت کردند و لوازم رترو مانند تاپ‌های مشبک چاپ شده، چاپ‌های مونوگرام و کرست‌ها تبدیل به قطعاتی شدند.

دیگر مدل‌های بدحجابی Y2K، از جمله شلوار جین کوتاه و سه راهی نوزادی، به کمدهای لیپا، حدید و کایا گربر نیز راه یافتند. این عشق به دهه 00 هیچ نشانه‌ای از کند شدن را نشان نمی‌دهد، و به احتمال زیاد تا سال 2022 شاهد قهرمانان دهه‌های مشهور با ورساچه، فندی و دیگران خواهیم بود.