ریشی سوناک: نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناک تاج گذاری چند دینی را “لحظه غرور ملی” ستایش می کند.

لندن: نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناک پیام ویژه ای در جشن تاجگذاری پادشاه چارلز سوم دارد و نقش اصلی را که همه ادیان در مراسم مذهبی بیش از هزار سال قدمت دارند برجسته می کند.
رهبر هندی الاصل و اولین هندو در تاریخ 10 داونینگ استریت، خود نقشی فعال در مراسم روز شنبه در کلیسای وست مینستر ایفا می کند، زمانی که از کتاب مقدس کولسیان مطابق با سنت اخیر نخست وزیران بریتانیا می خواند. خواندن در مناسبت های ایالتی
او و همسر آکشاتا مورتیدختر نارایانا مورتی، یکی از بنیانگذاران اینفوسیس، نیز در رأس دسته ای از حاملان پرچم قرار خواهد گرفت که پرچم بریتانیا به داخل کشور حمل می شود. ابی توسط یک کادت عالی رتبه نیروی هوایی سلطنتی (RAF).
سوناک در بیانیه‌ای در آستانه این رویداد تاریخی گفت: «در صومعه‌ای که تقریباً هزار سال است پادشاهان تاجگذاری می‌کردند، نمایندگان هر مذهبی برای اولین بار نقش اصلی را ایفا خواهند کرد.
«تاج گذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا یک لحظه غرور ملی فوق العاده خواهد بود. ما همراه با دوستانی از سراسر کشورهای مشترک المنافع و فراتر از آن، ماهیت پایدار سلطنت بزرگ خود را جشن خواهیم گرفت: پایداری، تعهد به وظیفه و خدمت به دیگران. هیچ کشور دیگری نمی‌تواند چنین نمایش خیره‌کننده‌ای به نمایش بگذارد – راهپیمایی‌ها، مراسم نمایش، مراسم و مهمانی‌های خیابانی.»
با این حال، او تاکید کرد که تاجگذاری – اولین بار در 70 سال از زمان تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در ژوئن 1953 – نه تنها یک منظره بلکه بیان غرورآفرین تاریخ، فرهنگ و سنتها است.
وی خاطرنشان کرد: “نمایش واضحی از شخصیت مدرن کشور ما. و آیینی گرامی که از طریق آن عصر جدیدی متولد می شود… و در ادای احترام مناسب به روح خدمت که عصر کارولین را تعریف می کند، مردم در سراسر کشور ما کمک خواهند کرد. جوامع خود را با هزاران عمل محبت آمیز.
“پس بیایید این آخر هفته را با افتخار به اینکه چه کسی هستیم و برای چه چیزی هستیم جشن بگیریم. بیایید با امید و خوش بینی به آینده نگاه کنیم. و بیایید خاطرات جدیدی بسازیم تا بتوانیم به نوه های خود از روزی که برای آواز خواندن دور هم جمع شدیم بگوییم: ” خدا پادشاه را حفظ کند’.”