زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای حمله “آماده” است اما از تلفات بزرگ بیم دارد

کی‌یف، اوکراین: اوکراین آماده است تا یک حمله متقابل را که مدت‌ها در انتظار آن بودیم علیه روسیه آغاز کند، اما به دلیل قدرت هوایی برتر مسکو، رئیس‌جمهور ولودیمیر، از تلفات زیادی بیم دارد. زلنسکی در نظرات منتشر شده در روز شنبه گفت.
اوکراین گفته است که ماه هاست برای یک حمله بزرگ علیه نیروهای اشغالگر مسکو آماده می شود، اما زلنسکی بارها هشدار داده است که کیف به زمان و سلاح بیشتری نیاز دارد.
زلنسکی گفت: اگر به کیف تسلیحات برای مقابله با نیروی هوایی روسیه داده نشود، «تعداد زیادی از سربازان خواهند مرد».
در حالی که کیف برای حمله “آماده” بود و معتقد است که موفق خواهد شد، رهبر اوکراین گفت که بدون کمک بیشتر غرب برای مقابله با این حمله “خطرناک” خواهد بود. حملات هوایی روسیه.
او در حالی صحبت کرد که پایتخت این هفته توسط یک سری حملات هوایی، از جمله یک حمله نادر در روز، مورد هدف قرار گرفت.
زلنسکی گفت: «همه به خوبی می‌دانند که هرگونه ضد حمله بدون برتری هوایی بسیار خطرناک است.
احساس سربازی را تصور کنید که می داند سقف ندارد و نمی فهمد چرا کشورهای همسایه سقف دارند.»
او گفت فقط یک اسلحه وجود دارد – آن سامانه دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا — که می تواند از آسمان اوکراین محافظت کند و درخواست ارسال بیشتر به کیف را دارد.
“واقعیت این است که 50 پاتریوت در بیشتر موارد از مرگ مردم جلوگیری می کند.”
او گفت دشمن او رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتیناو که در فوریه سال گذشته حمله به اوکراین را آغاز کرد، “باید از قدرت جهان بترسد.”
او را “حیوان گوشه دار، می ترسد جان خود را از دست بدهد” نامید.
زلنسکی همچنین پیش از این از رهبران غربی ابراز ناامیدی کرد من در قله در ویلنیوس به دنیا آمدم در ماه آینده، زیرا فشارها برای اعطای نقشه راه به اوکراین برای پیوستن به ائتلاف افزایش یافته است.
او گفت: «اگر ما در ویلنیوس به رسمیت شناخته نشویم و سیگنالی به ما داده نشود، معتقدم حضور اوکراین در این اجلاس فایده ای ندارد.
وی اذعان کرد که کیف درک کرده است که امکان پیوستن به ناتو در طول این مدت وجود ندارد تهاجم روسیه.
این روزنامه آمریکایی همچنین تصاویری از زلنسکی با لباس سفید در حال بازدید از یک سرباز مجروح در بیمارستان که هر دو دستش را از دست داده بود را نشان داد.