زنگ: بالدوین می‌گوید در مورد مرگ «زنگ» احساس گناه نمی‌کند. دادستان ممکن است اتهام جنایی در تیراندازی مطرح کند

لس آنجلس/تائوس: الک بالدوین بازیگر گفت که به خاطر مرگ هالینا هاچینز، طراح رقص، سر صحنه فیلم وسترن خود “زنگ” که او به اشتباه با اسلحه شلیک کرد، احساس گناه نمی کند، حتی زمانی که دادستان نیومکزیکو روز جمعه احتمال این را مطرح کرد که اتهامات جنایی در حادثه تیراندازی
بالدوین توضیح داد که شروع به خم کردن اسلحه‌ای کرد که فیلمبردار را کشت، اما ماشه را نکشید.
این بازیگر آمریکایی در اولین مصاحبه بزرگ خود پس از فاجعه سر صحنه در نیومکزیکو در ماه اکتبر به ABC گفت: “احساس می‌کنم که کسی مسئول اتفاقی است که رخ داده است و نمی‌توانم بگویم که او کیست. اما می‌دانم که این من نیستم.”
او در مصاحبه ای که روز پنجشنبه پخش شد گفت: «یعنی راستش را به خدا می گویم، اگر احساس می کردم که مسئول هستم، ممکن بود خودم را بکشم.
بالدوین در حال تمرین صحنه‌ای از وسترن کم‌هزینه بود که کلت .45 که او در حال تکان دادن بود، یک راند زنده پخش کرد که به هاچینز و کارگردان جوئل سوزا که جان سالم به در بردند ضربه زد.
ستاره سابق “30 Rock” گفت که تحقیقات جنایی باید بر روی کشف افرادی که دورهای زنده را روی مجموعه “Rust” آورده اند متمرکز شود.
او گفت: «من چیزی برای پنهان کردن ندارم.
بالدوین با تشریح جزئیات این حادثه گفت که به او گفته شده اسلحه “سرد” است – زبان صنعتی برای یک اسلحه گرم که حاوی مهمات واقعی نیست – و هاچینز به او دستور داده است که اسلحه را به سمت خود بگیرد در حالی که او برای فیلمبرداری آماده می شود. صحنه
او گفت: “من چکش را رها کردم. بنگ. اسلحه خاموش می شود.”
“همه ترسیده اند. شوکه شده اند. صدای بلند است. آنها گوش گیرشان را ندارند… قرار بود اسلحه خالی باشد. به من گفتند یک تفنگ خالی به من دادند.”
بالدوین گفت که در ابتدا فکر می کرد هاچینز ممکن است غش کرده یا دچار حمله قلبی شده باشد، و فقط ساعاتی بعد و پس از مصاحبه طولانی پلیس به او گفته شد که او با یک راند زنده کشته شده است.
او پیشنهادات مبنی بر اینکه دورهای زنده ممکن است در صحنه فیلمبرداری به عنوان یک اقدام خرابکارانه معرفی شده باشد را رد کرد و گفت که “به احتمال زیاد این یک تصادف بوده است”.
بالدوین، همراه با سایر افرادی که روی «زنگ» کار می‌کنند، با دو شکایت مدنی روبرو هستند، در حالی که دادستان‌ها از رد اتهامات جنایی خودداری کرده‌اند.
او گفت که اگر شوهر هاچینز علیه تهیه کنندگان از جمله خودش شکایت نکند، “متحیر” خواهد شد.
در همین حال، یک دادستان منطقه نیومکزیکو روز جمعه گفت که برخی از افرادی که در صحنه فیلم وسترن «زنگ» با اسلحه دست به کار شدند ممکن است با اتهامات جنایی روبرو شوند.
مری کارمک آلتویز، دادستان ناحیه اول نیومکزیکو، در بیانیه‌ای گفت: «همه افرادی که در کار و استفاده از سلاح‌های گرم در صحنه فیلمبرداری نقش داشتند، وظیفه داشتند به گونه‌ای رفتار کنند که از ایمنی دیگران محافظت شود.»
او گفت: «ممکن است افراد خاصی به دلیل اعمال و/یا بی‌عملی‌های خود در مجموعه فیلم Rust از نظر کیفری مقصر باشند.
این فاجعه موجی از شوک را در هالیوود وارد کرده است و منجر به درخواست‌هایی برای ممنوعیت دائمی اسلحه در مجموعه‌ها شده است.
بالدوین گفت که از زمان این حادثه او را “قاتل” خطاب کرده اند، اما ادعاهای برخی از منتقدان مبنی بر اینکه مسئولیت بازرسی سلاح ها بر عهده یک بازیگر است را رد کرد.
اما، او گفت، این تراژدی همه چیز را برای او تغییر داده است.
بالدوین می‌گوید: «نمی‌توانم تصور کنم که دوباره فیلمی را بازی کنم که اسلحه در آن باشد.