زنی 20 ساله از دکتر به خاطر اجازه به دنیا آمدن او شکایت می کند و میلیون ها دلار برنده می شود

یک ورزشکار اسب سوار معلول در بریتانیا روز چهارشنبه پس از ادعای اینکه نباید به دنیا می آمد حق دریافت میلیون ها پوند خسارت را به دست آورد. ایوی تومبز، 20 ساله، قربانی اسپینا بیفیدا از بدو تولد – وضعیتی که در آن ستون فقرات و نخاع نوزاد در رحم رشد نمی‌کند – از پزشک مادرش در یک پرونده قضایی منحصربه‌فرد “برداشت اشتباه” شکایت کرد. او گفت که دکتر فیلیپ میچل به مادرش توصیه نکرده است که اسید فولیک حیاتی را که خطر این نقص را به حداقل می‌رساند، قبل از بارداری مصرف کند. او ادعا کرد که اگر او این کار را می کرد، مادرش کارولین باردارشدن را تا زمانی که مکمل مصرف نمی کرد به تاخیر می انداخت و در نتیجه، ایوی هرگز به دنیا نمی آمد. قاضی روزالیند کو، که دکتر میچل را مسئول می‌دانست، گفت: کارولین 50 ساله در عوض یک نوزاد کاملا سالم به دنیا می‌آورد. این حکم نقطه عطفی است زیرا مسئولیت متخصصان مراقبت های بهداشتی را مشخص می کند و آنها را در قبال توصیه های نادرست قبل از بارداری مسئول می داند.
ایوی که علیرغم گذراندن 24 ساعت شبانه روز به لوله های پزشکی در مسابقات بین المللی مسابقه داده است، به دلیل “تولد در وضعیت آسیب دیده” شکایت کرد. وکلای او قبلاً گفتند مبلغی که او ادعا می کند هنوز محاسبه نشده است، اما “بزرگ” خواهد بود زیرا باید هزینه مراقبت های گسترده مادام العمر را پوشش دهد. پرونده برای تصمیم گیری در مورد میزان غرامت ایوی به دادگاه باز می گردد، مگر اینکه طرفین توافق دیگری داشته باشند.
با وجود اینکه تحرک او “بسیار محدود” است، نیویورک پست گزارش داد که او امیدوار است در پارالمپیک شرکت کند. همانطور که او بزرگتر می شود، بیشتر به ویلچر بسته می شود. در گزارش خود آمده است که او در نتیجه وضعیت خود از مشکلات روده و مثانه رنج می برد.