ساحل خلیج فارس: در اثر وقوع گردباد در شهر جنوب تگزاس در نزدیکی سواحل خلیج، یک نفر کشته شد

بندر ایزابل: حداقل یک نفر بر اثر وقوع گردباد شهری در این شهر کشته شد ساحل خلیج فارس مقامات گفتند که در نزدیکی جنوبی‌ترین نقطه تگزاس، ده‌ها خانه آسیب دیده و خطوط برق اوایل روز شنبه خراب شده است.
حداقل 10 نفر نیز در بیمارستان بستری شدند که حال دو نفر وخیم است مدیریت اضطراری شهرستان کامرون هماهنگ کننده تام هوشن. طوفان در حدود ساعت 4 صبح به محله لاگونا هایتس در نزدیکی جزیره پادر جنوبی رسید.
هوشن گفت که “صدمات جزئی متعددی” مانند بریدگی و کبودی وجود دارد. او گفت که گردباد “خسارات قابل توجهی به خانه ها وارد کرد… ما 40 تا 60 خانه آسیب دیده داریم” که برخی از آنها به شدت آسیب دیده اند.
هوشن گفت که محققان سرویس ملی هواشناسی در محل وقوع گردباد را تایید کرده اند و در حال کار برای تعیین سرعت و قدرت باد هستند.
کارشناس هواشناسی خدمات هواشناسی گفت: “ما هنوز سرعت باد را نداریم زیرا سنسوری برای اندازه گیری دقیق آن وجود ندارد.” آنجلیکا سوریا گفت. «(محققان) می‌توانند شدت بادها را بر اساس میزان پرتاب شدن اشیا یا نوع آسیب‌های وارده ارزیابی کنند.»
این طوفان به دنبال شیوع ده‌ها گردباد در اوکلاهاما، کانزاس، نبراسکا و کلرادو رخ داد که خسارت‌هایی به بار آورد، اما تلفات جانی گزارش نشد.
ما شاهد چرخش در رادار بودیم. بنابراین این همان چیزی است که باعث هشدار گردباد شد. سوریا گفت.
سوریا گفت که این منطقه در حدود 20 مایل (32 کیلومتر) شمال شرقی مرز ایالات متحده و مکزیک در براونزویل است و مستعد طوفان های گردباد نیست، اگرچه این چشمه فعال بوده است.
سوریا گفت: «ما چند هفته پیش یک هشدار گردباد در شمال این منطقه داشتیم، اما نتوانستیم آن گردباد را تأیید کنیم، حتی اگر رادار نشان داده بود.